بیل های مکانیکی

بیل های مکانیکی

بیل مکانیکی

تحقیق بیل مکانیکی

فهرست مطالب
مقدمه:    1
بیل مکانیکی    1
مزایای قسمت های مختلف:    3
انواع بیلهای مکانیکی بر اساس نحوه خاک برداری به همراه عکس های مربوطه:    4
الف- بیل مکانیکی با جام معکوس    4
ب- بیل مکانیکی با سیستم کابلی    4
ج- بیل کششی (دراگلاین)    4
چکش پیکور:    5
موارد استفاده    6
مانور با بیل مکانیکی    7
تعیین حجم کار    8
اداره کار    8

مقدمه:
بیل های مکانیکی از اولین ماشین آلات مدرن ساختمانی است که درعملیات خاکی بکاررفته است بیل های مکانیکی عمدتا” برای گودبرداری درخاک و بارکردن آن با کامیون یا تریلی و یا تسمه نقاله ها بکار میرود انواع پرقدرت آن قادر به گودبرداری درتمام انواع خاکها بجز صخره سنگها بدون تخریب اولیه میباشد.…ادامه مطلب و دانلود فایل..
بیل مکانیکی
بیل مکانیکی عبارت از اتاقک گردانی است که سوار بر چرخها بوده و درانتهای جلویی آن بیل متصل شده است . بیل انتهایی عبارتند است از تیر اصلی بیل ، میله جام ، جام و کابلهای فلزی مورد لزوم که حرکات بیل را تامیین می کنند.
یک نمونه از بیل های هیدرولیکی موجوددر شکل به نظر می رسد . عمل حفاری بوسیله فشار بیل و سپس بالا بردن آن با مواد کنده شده انجام می گیرد . میله جام به کمک دستگاه کنترل ماشین جام را به داخل زمین فشار می دهد یا آن را از منطقه حفاری بیرون می کشد . پس از انجام حفاری و پر شدن جام ، با استفاده از کابل بالا آورنده ، جام بلند می شود و سپس با حرکت افقی تیر اصلی جام به منطقه تخلیه منتقل شده و بار با آزاد کردن چفت در جام تخلیه می گردد . چون می توان بیل مکانیکی را با فشار در خاک فرو برد لذا سخت ترین نوع خاک و حتی نرم یا ترک خورده را می توان با بیل مکانیکی حفاری نمود.
با آنکه بیل مکانیکی قادر است چه در زیر سطح تراز ماشین و چه در بالای آن کار کند ، معذالک بهترین راندمان وقتی به دست می آید که محل کار بالای سطح زمین و تا زیر لولای دوران میله جام(shipper shaft ) باشد.
عمق اپتیمم حفر عبارتست از عمق عمودی یک جبهه حفاری که به جام امکان می دهد . بدون اعمال فشار زیاد با بالا بودن پر شود . ماکزیمم راندمان در عمق اپتیمم حفاری به دست می آید . میزان عمق اپتیمم حفاری با نوع مواد حفاری شده تغییر می کند و اندازه های تیپ مربوطه در قسمتهای بعدی به نظر خواهد رسید.
گرچه بیل مکانیکی قادر به حفاری در سطح پایین تر از سطح اتکاء ماشین می باشد ، ولی عمق…….

این تحقیق در 11 صفحه با فونت 14 فاصله 1.15 بصورت فایل ورد تنظیم شده است که شامل فهرست مطالب ، مقدمه ، متن تحقیق و عکس های کاربردی می باشد.

حجم فایل 1.13 مگابایت

فهرست مطالب بیل مکانیکی

فهرست مطالب بیل مکانیکی


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط