قانون ایمنی یک دست در وسایل برقی

قانون ایمنی یک دست در وسایل برقی

ایمنی: قانون یک دست

قانون یک دست

قانون ایمنی یک دست در وسایل برقی : با توجه به بسیاری از خطرات مربوط به تعمیر و نگهداری وبکار بردن ، دستگاه های الکترونیکی و پزشکی ، قوانین ایمنی ویژه مانند قوانین یک دست توسعه یافته است.

فرضیه قانون یک دست بیان می کند که هنگام قرار دادن ابزار یا دست زدن به هر جزء یک دستگاه، یک دست باید به طور هدفمند دور از دستگاه نگه داشته شود و تنها دست نگه دارنده ابزار امکان تماس با جریان الکتریکی را داشته باشد. این کار مانع از ایجاد یک مدار کامل در سراسر قفسه سینه و قلب و بازگشت از طریق مدار زمین ( زمین رسانایی) دستگاه می شود.

قانون ایمنی یک دست در وسایل برقی
قانون ایمنی یک دست در وسایل برقی

وقتی زمین کردن دستگاه به صورت نامتعارفی باشد ، بیماران بیشتر در معرض حساسیت به پتانسیل ولتاژ و نشت جریان هستند. تمام وسایل پزشکی، تخت های الکتریکی و سایر دستگاه های الکترونیکی (به عنوان مثال تلویزیون) در یک مکان مشترک باید دارای مرجع مشترک زمین باشند. این امر مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که کسانی که در بیمارستان کار می کنند با یک دستگاه،  با ولتاژ بالا مانند یک بافر یا در مواردی که برای استفاده در بالین بیمار از دستگاه های پزشکی قابل حمل با ولتاژ بالا مانند دستگاه های اولتراسوند یا اشعه وارد اتاق بیمار شوند.

اگر یک پتانسیل ولتاژ ایجاد شود و قسمت فلزی تخت بخشی از مدار شود، میکروشوک (شوک در قلب) ممکن است رخ دهد.

خطرات شینه مشترک برقی

اتصال زیاد وسایل برقی به یک شینه مشترک خطرات ایمنی بالقوه ای را برای کابل های برق که در آن ناحیه هستند ایجاد می کند و شاید منجر به خطر آتش سوزی در اثر عبور جریان های بالا شود و کابل های درشین تبدیل به یک مدار واحد شوند و خسارت جبران ناپذیری به سیستم وارد کنند . خطوط داخل وریدی  نشان دهنده یکی از جدی ترین خطرات موجود در جریان نشت و پتانسیل در محیط مراقبت های بهداشتی می باشد. یک خط وریدی مسیر مستقیم به قلب را فراهم می کند. جریان 10 میکرو آمپری می تواند باعث کاردیوورژن (cardioversio ) قطع ضربان قلب می شود اگر جریان نشتی داخل وریدهای کاترسایت شود. درباره منابع سلولی در کلیه ها هم در این مقاله بخوانید…

وریدهای کاترسایت

تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌

  1. سلام برادر سجاد ضمن عرض ارادت تملق چاپلوسی چرا اینقدر قالب عوض میکنی سایتتم خوب بود عالی شده با آرزو و توفیق روز افزون برای شما میلاد میرزایی

    • masterdoc گفت:

      ممنون میلاد جان …دیگه مجبور شدیم قالب عوض کنیم که سازگاری بیشتری با تلفن همراه داشته باشه ..مچکرم