پاورپوینت درس 5 جامعه شناسی یازدهم

پاورپوینت درس 5 باورها و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب جامعه شناسی یازدهم

پاورپوینت درس 5 جامعه شناسی یازدهم

پاورپوینت درس 5 باورها و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب جامعه شناسی یازدهم: فصل دوم فرهنگ معاصر غرب و نظام نوین جهانی
در سال های گذشته دربارة نسبت فرهنگ و جامعه مطالبی آموختید. آیا آنها را به یاددارید؟ میان فرهنگ معاصر غرب و نظام نوین جهانی نیز چنین نسبتی برقرار است. برای شناخت دقیق و عمیق نظام نوین جهانی و چگونگی پيدايش آن باید فرهنگ معاصر غرب را بشناسیم.

باید ببینیم، فرهنگ جدید غرب چه ویژگی هایی دارد، چگونه پدید آمده وچگونه از مرزهای خود فراتر رفته و به شکل گیری نظام نوین جهانی انجامیده است؟ ازسوی دیگر، نظام نوین جهانی زمینة گسترش فرهنگ جدید غرب را فراهم آورده است.

درس پنجم باورها و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب

حتماً در درس ادبيات فارسی با تمثيل و اهميت آن آشنا شده ايد. استفاده از تمثیل در علوم اجتماعی نيزرایج است از جمله برای شناسايی و معرفیِ پيچيدگي ها و ظرافت هاي زندگی فرهنگی و اجتماعی انسان، آنها را به چيزهای آشناتری تشبيه مي كنند.

در درس اول از عقايد و ارزش های بنيادين فرهنگ در حکم شالوده و روح فرهنگ ياد شد؛ يعنی اگر فرهنگ را به انسان تشبيه كنيم، عقايد و ارزش ها همانند روح و هنجارها ونمادها مانند جسم آن هستند. اگر فرهنگ را به ساختمان تشبيه كنيم، عقايد و ارزش ها پی و شالودۀ آن اند و کل ساختمان به آن تکیه دارد. اگر فرهنگ را به درخت تشبيه كنيم، عقايد و ارزش های بنيادين مانند ريشه های آن هستند.

عقاید و ارزش های بنیادین هر فرهنگ، عمیق ترین لایه های آن را تشکیل می دهند. عقاید و ارزش های بنیادین هر فرهنگ در پاسخ به پرسش های اساسی انسان پدید می آیند؛ یعنی همان پرسش های هستی شناسانه، انسان شناسانه و معرفت شناسانه.

پاورپوینت درس 5 باورها و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب جامعه شناسی یازدهم
پاورپوینت درس 5 جامعه شناسی یازدهم
پاورپوینت درس 5 جامعه شناسی یازدهم
  • تعداد اسلاید: 42
  • ویژگی محصول: اسلاید معرفی ،اسلایدهای متن کتاب به صورت کامل و دقیق که تمامی مطالب حتی متن فعالیت ها و جداول را به صورت کاملاً تایپ شده و قابل ویرایش در برگرفته است .اسلایدهای متن کتاب بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای با افکت و طراحی عالی ،اسلاید تشکر و پایانی
  • کیفیت: عالی
  • نوع فایل :پاورپوینت
  • حجم فایل: 937کیلوبایت
  • سال تولید محصول دیجیتال: مهرماه 98

پیشنهاد: پاورپوینت درس اول جامعه شناسی یازدهم

پیشنهاد: پاورپوینت درس دوم جامعه شناسی یازدهم

پیشنهاد: پاورپوینت درس سوم جامعه شناسی یازدهم

پیشنهاد: پاورپوینت درس چهارم جامعه شناسی یازدهم


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌

  1. علی گفت:

    دستتون درد نکنه
    عالی بود.
    تشکر از زحمات شما
    ارزش خریدن داشت

    • masterdoc گفت:

      مچکرم شما لطف دارین
      هر مشکلی از بابت فایل داشتین در خدمتیم