کدام شاخه عکاسی در ایران رواج بیشتری دارد؟

کدام شاخه عکاسی در ایران رواج بیشتری دارد؟

کدام شاخه عکاسی در ایران رواج بیشتری دارد؟

عکاسی تبلیغاتی پر مخاطب ترین شاخه عکاسی در ایران است

اگر به آمارها توجه کنیم در می یابیم که محصول هیچ یک از شاخه های عکاسی در ایران به اندازه عکسهای تبلیغاتی ، در معرض دید مردم قرار نمی گیرند. شمارش تردد یک روز مردم در چند بزرگراه مهم در سطح کشور که مملو از بیلبوردهای تبلیغاتی هستند مشخص می کند بازدید کنندگان عکسهای تبلیغاتی بسیار بیشتر از خوانندگان همه روزنامه های ایران می باشند این واقعیت تقریبا در بسیاری از کشور های صنعتی یا مصرفی جهان وجود دارد.

بررسی موضوع فوق این حقیقت را آشکار می سازد که عکسهای تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را در تعیین سطح سواد بصری جامعه ایفا می کنند و قادرند همانند فیلم و گرافیک درک ملموس تری را از هنر برای مردم به ارمغان آورتد . با عنایت به نقش تاثیر گذار این شاخه از عکاسی در کشورمان، جا دارد به آن نگاه تخصصی تری داشته باشیم.

عکاسی تبلیغاتی با عکاسی مد چه تفاوتی دارد؟ این رشته چه جایگاهی در تبلیغات ایران دارد؟

یک تفاوت اساسی میان این دو سبک تبلیغاتی وجود دارد، در عکاسی مد برخلاف عکاسی تبلیغاتی لزوما از مدل در ارائه و نمایش کالای مورد نظر استفاده می شود، در صورتی که در عکاسی تبلیغاتی چنین اجباری وجود ندارد. در عکاسی مد از یک المان زنده برای انتقال پیام به مشتریان استفاده می شود و این حرکت به دلایل مختلفی صورت می گیرد. یکی از دلایل آن خود محصولی است که تبلیغ می شود. دلیل دیگر احساساتی است که به خاطر حضور یک المان زنده مخاطب را درگیر عکس می کند. عامل دیگر افزودن حرکت و ایجاد کاراکتر است. همه این عوامل باعث می شود پیام های بیشتری به نسبت زمانی که فقط از یک شی ء عکاسی شده به مخاطب منتقل شود.


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط