پاورپوینت سید حسن مدرس

پاورپوینت سید حسن مدرس

پاورپوینت سید حسن مدرس

پاورپوینت مدرس

موضوع:
سید حسن مدرس
فهرست مطالب
مقدمه
زندگینامه
تحصیلات عالیه
اساتید
دوران تدریس
توقیف و تبعید مدرس
اجتهاد سید حسن مدرس
ورود به تهران
در عرصه پژوهش
مدرس دیانت در عرصه سیاست
فعالیت‌های سیاسی
دوران قاجار
سومین دوره مجلس شورای ملی
دوره پهلوی
مدرس و کابینه سید ضیاء طباطبایی
مخالفت با رضاخان
آثار
شهادت
جهان اسلام از نگاه مدرس
منابع

مقدمه

modares
سید حسن مدرس (۱۲۷۸-۱۳۵۶ ق) فقیه و سیاستمدار شیعی است. وی در دوره دوم مجلس بعد از استبداد صغیر از طرف فقها بعنوان یکی از علمای طراز اول در قانون مشروطه معرفی شد. او چند دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای ملی بود. در دوره جنگ جهانی اول کمیته دفاع ملی را تشکیل داده و به قم مهاجرت کرد. سید حسن مدرس با اقدامات رضاخان مخالفت می‌کرد و به همین دلیل توسط او تبعید شده و به شهادت رسید. در ایران دهم آذر، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.

زندگینامه

ولادت :
درباره زادگاه و طايفه و تاريخ تولد آيت‌الله مدرس نوشته‌اند که در سرابه کچو از توابع اردستان از طايفة ميرعابدين از سادات طباطبايي در 1287 ق/ 1248 ش پسري متولد شد که نامش را سيد حسن گذاشتند . پدرش سيد اسماعيل و پدربزرگش ميرعبدالباقي بود. سيدحسن را پدرش در شش سالگي براي تعليم و تربيت نزد جدش به شهرضا (قمشه) فرستاد و تا چهارده سالگي تحت تعليم پدربزرگش قرار داشت.

aval modares اسلایدمعرفی پاورپوینت سید حسن مدرس

aval modares اسلایدمعرفی پاورپوینت سید حسن مدرس

اسلاید فهرست مطالب پاورپوینت سید حسن مدرس fehrest modares

اسلاید فهرست مطالب پاورپوینت سید حسن مدرس fehrest modares

nemoneh modares

این پاورپوینت در25 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید فهرست مطالب با امکان لینک به سایر اسلایدها ، اسلایدهای متن تحقیق بصورت کاملا منظم ،رنگ بندی طراحی و افکت بندی عالی ، اسلاید منابع ، اسلاید تشکر و پایانی می باشد کاملا قابل ویرایش و تایپ شده بدون هیچ گونه تگ تبلیغاتی مناسب برای ارائه دانشجویی و دانش آموزی در مقاطع دبیرستانی. یک پاورپوینت عالی . حجم فایل :483 کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط