پاورپوینت درس چهارم مطالعات اجتماعی پایه هشتم اول متوسطه

پاورپوینت درس چهارم مطالعات اجتماعی پایه هشتم اول متوسطه

درس 4
وظایف دولت
دولت و شهروندان
آشنا شدید. همهٔ کسانی که تابعیت دولت « اَتباع » و «تبعه » منظور از شهروندان، اَتباع یک کشوراند. سال گذشته با مفهوم جمهوری اسلامی ایران را دارند، چه شهری باشند، چه روستایی و عشایر، چه در داخل کشور زندگی کنند و چه در خارج ازکشور، شهروند ایران محسوب می شوند.
شهروندان در رابطه با دولت، حقوق و مسئولیت هایی دارند؛ برای مثال:
آنها حق دارند از خدمات دولت در زمینه های مختلف بهره مند شوند، و حق دارند آزادی بیان، اظهار نظر و انتقاد داشته باشند.
در عین حال، شهروندان وظیفه دارند به قوانین و مقررات کشور احترام بگذارند و آنها را رعایت کنند، با دولت مشارکت و همکاری صمیمانه داشته باشند، مالیات خود را بپردازند و در هنگام جنگ از کشور دفاع کنند.
مهم ترین وظایف دولت و رئیس جمهور
رئیس جمهور و وزرا، مسئولیت ها و وظایف متعددی دارند.
بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است شرایط و لوازم سواد و آموزش، بهداشت، شغل مناسب، رفاه، امنیت، فرهنگ و اخلاق اسلامی را در جامعه فراهم کند. دولت، همچنین وظیفه دارد تجهیزات زیربنایی وخدمات عمومی مانند ساختن راه و جاده، پل، بیمارستان، مسکن، مدرسه، سد، مخابرات، آب، برق و گاز و … را در کشور،گسترش دهد. اجرای قوانین و مصوّبات مجلس (پس از تصویب مجلس شورای اسلامی) از وظایف مهم دولت است.

aval motaleaat hashtom darse4اسلاید معرفی

aval motaleaat hashtom darse4اسلاید معرفی

اسلاید نمونه درس چهارم مطالعات هشتم

اسلاید نمونه درس چهارم مطالعات هشتم

همه پاورپوینت ها کاملا تایپ شده هستن

این پاورپوینت در 21اسلاید تنظیم شده است که شامل صفحه اول و معرفی اسلایدهای متن کتاب با انیمیشن و طراحی عالی بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای ، اسلاید تشکر و پایانی . حجم فایل 434کیلو بایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط