پاورپوینت درس دوم تاریخ معاصر ایران سوم دبیرستان

پاورپوینت درس دوم تاریخ معاصر ایران سوم دبیرستان

درس دوم
دوران ناصرالدین شاه
دوران ناصرالدین شاه، چهارمین پادشاه قاجار، که پنجاه سال به طول انجامید، موضوع این درس است. در این درس همچنین با سه شخصیت بزرگ دوران معاصر،یعنی میرزای شیرازی، امیر کبیر و سیّد جمال الدین اسد آبادی آشنا خواهید شد.
دوران طولانی سلطنت ناصر الدین شاه با چندموضوع شناخته می شود:
١ . قتل صد راعظم دانشمند و ایران دوست،میرزا تقی خان امیر کبیر، به تحریک فاسدان وبدخواهانی که منافعشان به خطر افتاده بود.
٢ . آشنایی تدریجی گروهی از ایرانیان باپیشرفت های اروپاییان.
٣ . واگذاری امتیازات اقتصادی و فرهنگی به بیگانگان؛ نظیر امتیاز رویتر، امتیاز لاتاری و امتیازخرید و فروش تنباکو.
الدین
ناصر
شاه صدارت امیر کبیر
پس از مرگ محمّد شاه، فرزند شانزده ساله اش، ناصرالدین میرزا، به سلطنت رسید. او امیر کبیررا به صدارت برگزید.
میرزا تقی خان فراهانی ملقب به امیر کبیر از شخصیت های استقلال طلب و میهن دوست تاریخ معاصر ایران به شمار می آید. او در دوران زندگی سیاسی خود، چه قبل از صدارت و چه در زمان کوتاه صدارت، برای حفظ تمامیت ارضی و مبارزه با دخالت بیگانگان، تلاش زیادی کرد. در روزگاراو، سیاست داخلی و خارجی ایران به شدّت تحت تأثیر دولت های بیگانه، به ویژه روسیه و انگلیس قرارداشت، و کار امیر کبیر در اتخاذ سیاست مستقل، بسیار دشوار و تحسین برانگیز بود.
امیر کبیر از مردان بزرگ تاریخ ایران است. او با ارادهٔ استوار به اصلاح امورپرداخت و در مدت سه سال و سه ماه صدارت،اقدام های بزرگی انجام داد. که به گوشه ای از آنها اشاره می شود:

اسلاید معرفی درس دوم تاریخ معاصر ایران سوم دبیرستان

اسلاید معرفی درس دوم تاریخ معاصر ایران سوم دبیرستان

اسلاید نمونه تاریخ 3 درس دوم

اسلاید نمونه تاریخ 3 درس دوم

این پاورپوینت در  37 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلایدهای متن کتاب به صورت کاملا دقیق و با رنگ بندی و افکت های متنوع، بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای  ، اسلاید تشکر و پایانی می باشد . حجم فایل 476 کیلو بایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط