پاورپوینت درس 17 فارسی نهم

پاورپوینت درس 17 فارسی نهم

پاورپوینت درس 17 فارسی نهم

پاورپوینت درس 17 فارسی پایه نهم متوسطه اول
درس هفدهم شازده کوچولو
نویسنده در این درس، داستان را با لحن روایی و با آهنگی نرم و ملایم آغاز میکند و در ادامه به تناسب تغییر فضای داستان و شخصیت ها از لحن های دیگر بهره می جوید.

………………………………………………..

وقتی شش ساله بودم،روزی در کتابی تصویر زیبایی دیدم.این تصویر مار بوآیی را نشان می داد که جانوران درنده ای را می بلعید.
در آن کتاب نوشته بودند که مارها «بوآ»شکار خود را بی آنکه بجوند،در سینه فرو می برند؛آنگاه دیگر نمی توانند تکان بخورند و در مدّت شش ماه که به هضم آن مشغول اند،میخوابند.

در آن سنّ کودکی ،من دربارۀ این ماجرا و ماجراهای دیگر جنگل بسیار اندیشیدم تا توانستم نخستین کار نقّاشی ام ؛یعنی تصویر شماره یک را با مداد رنگی بکشم تصویر چنین بود:من شاهکار خودم را به آدم ها ی بزرگ نشان دادم و از آنان پرسیدم که آیا نقّاشی من آنان را می ترساند یا نه؟

در پاسخ گفتند:«چرا؟مگر کلاه هم ترس دارد؟»

نقّاشی من شکل کلاه نبود،بلکه تصویر مار بوآ بود که فیلی را بلعیده بود و هضم می کد.آنگاه من درون شکم مار بوآ را کشیدم تا آدم های بزرگ. بتوانند چیزی از آن بفهمند.آدم های بزرگ همیشه احتیاج به توضیح دارند.باری تصویر شمارۀ دو من چنین بود:

پاورپوینت درس 17 فارسی نهم
پاورپوینت درس 17 فارسی نهم

این پاورپوینت در57اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلایدهای متن کتاب به صورت کاملا دقیق و با رنگ بندی و افکت های متنوع، بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای همراه متن خود ارزیابی,نکته ادبی,گفت وگو,واژه شناسی,نکته زبانی,نوشتن, کاملا قابل ویرایش اسلاید تشکر و پایانی می باشد . حجم فایل 757 کیلوبایت.پاورپوینت درس 17 فارسی نهم

با پشتیبانی عالی در خدمتیم


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط