تحقیق کامل درباره ورزش والیبال

تحقیق کامل درباره ورزش والیبال

تحقیق ورزش والیبال

فهرست مطالب
والیبال چیست؟    1
پیشینه    2
ورزش والیبال    3
زمين بازي واليبال    3
توپ:    5
تجهيزات بازيكنان:    6
اصطلاحات بازي واليبال    6
نِت :    10
قوانین و مقررات والیبال    14
انواع سرویس    18
منابع:    20

والیبال چیست؟

والیبال

والیبال

والیبال یک ورزش گروهی است که در آن بازیکنان هر تیم در دوسوی یک تور قرار گرفته و سعی می‌کنند تا توپ را با گذراندن از تور در زمین تیم مقابل فرود آوردند.
والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمریکا متولد شد و شهرت جهانی آن پس از المپیک ۱۹۶۴ توکیو که برای اولین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت، فراگیر شده‌است.
والیبال تقریبا در تمام دنیا بازی می‌شود اما در شرق آسیا، برزیل، ایتالیا محبوب‌تر است. این رشته تقریبا برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. انجام بازی والیبال فضای زیادی احتیاج ندارد و وسایل آن که شامل توپ و تور می‌باشد گران نیستند.

پیشینه

بازی والیبال، در اصل به نام مینتونت، در سال ۱۸۹۵ (میلادی) توسط ویلیام مورگان پس از گذشت چهار سال از اختراع بسکتبال، ابداع شد. مورگان فارغ‌التحصیل کالج اسپرینگفیلد ماساچوست، والیبال را با ترکیبی از بسکتبال، بیس بال، تنیس و هندبال طراحی کرد. اولین تور والیبال، که قرض گرفته‌شده از ورزش تنیس بود، فقط کمتر از ۱ متر (۳ فوت) ارتفاع داشت. در ۷ ژوئیه ۱۸۹۶ (میلادی)، اولین بازی رقابتی والیبال انجام شد. کارگران انجمن مسیحیان مردان جوان (YMCA)، بازی را از هولیوک، ماساچوست به مدارس میسیونری آمریکا در آسیا بردند. والیبال به سرعت در آسیا به ورزش بسیار محبوب تبدیل شد و به‌عنوان ورزشی……

 تحقیق ورزش والیبال fehrest vollyball

تحقیق ورزش والیبال

این تحقیق در 21 صفحه با فونت 16 فاصله بین خطوط 1.5 به صورت فایل ورد word تنظیم شده است که شامل فهرست مطالب به صورت کاملا منظم و کامل ،متن تحقیق همراه با عکس های کاربردی ، و منابع می باشد . حجم فایل :68 کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط