پاورپوینت درس 5 پراکندگی زیست بوم های جهان مطالعات اجتماعی نهم

پاورپوینت درس5مطالعات اجتماعی نهم

پاورپوینت درس 5 پراکندگی زیست بوم های جهان مطالعات اجتماعی نهم

پاورپوینت درس5پراکندگی زیست بوم های جهان مطالعات اجتماعی نهم

فصل 3
در بیابا نهای خشک و سوزان «صحرای آفریقا »، جنگل های انبوه«آمازون»اعماق اقیانوس ها و صخره های مرجانی درخشان وبلندی های سطح زمین، گونه های بی شماری از گیاهان و جانوران زندگی می کنند. آمیز های شگفت انگیز از رنگ ها و چشم اندازهای گوناگون ازریزترین حشره ها تا بزرگ جثه ترین جانوران، عظمت خلقت را به ما نشان می دهند. طی چند میلیارد سال عمر کرهٔ زمین،هزاران گونهٔ زیستی خلق و بر روی آن پدیدارشده اند و تنوع زیستی فوق العاده ای را برای این سیاره به ارمغان آورده اند.اما امروزه کاهش و نابودی همین تنوع زیستی، یکی ازمشکلات و نگرانی های مهم محیط زیستی در جهان است. محیط های طبیعی با سرعتی شدید در حال تخریب اند و ادامهٔ حیات برخی گونه ها در معرض خطر قرار گرفته است.
این فصل به مطالعهٔ تنوع زیست بوم های جهان و ضرورت آشتی انسان با طبیعت می پردازد.
شما با مطالعۀ این فصل و انجام دادن فعاّلیت های آن پی می برید که:

درس 5
پراکندگی زیست بوم های جهان

به تصاویر ( 1) و ( 2) دقت کنید. آیا می توانید گیاه و جانوری را که در این دو تصویر مشاهده می کنید، نام ببرید؟ به نظر شما این گیاهان و جانوران در کدام نواحی جهان یافت می شوند؟ چرا؟ اکنون بگویید تصاویر (3) و(4) کدام نواحی جغرافیایی را نشان می دهند؟
در هریک از این نواحی، کدام گیاهان و جانوران می توانند زندگی کنند؟

این پاورپوینت در19 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن کتاب به صورت کامل و دقیق بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای ،همراه با اسلایدهای فعالیت و پرسش ها و اسلاید تشکرو پایانی با افکت ها وطراحی ورنگ بندی عالی می باشد. حجم فایل:2.2مگابایت

aval darse 5 motaleat nohomاسلاید معرفی پاورپوینت درس 5 پراکندگی زیست بوم های جهان مطالعات اجتماعی نهم

aval darse 5 motaleat nohomاسلاید معرفی پاورپوینت درس 5 پراکندگی زیست بوم های جهان مطالعات اجتماعی نهم

nemoneh darse 5 motaleat nohom


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط