پاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی نهم

پاورپوینت فصل 10 علوم تجربی پایه نهم دوره اول متوسطه

پاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی نهم

پاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی پایه نهم

پاورپوینت فصل دهم نگاهی به فضا زمین علوم تجربی پایه نهم

پاورپوینت فصل10علوم تجربی پایه نهم

فصل 10
نگاهی به فضا
پس از غروب آفتاب، وقتی به آسمان نگاه می کنید، زیبایی و نقاط روشن آن باعث می شود که پرسش های زیادی در ذهن شما به وجود آید. این نقاط روشن در آسمان ستاره اند یا سیاره؟ آیا این نقاط تمام آن چیزی است که در آسمان وجود دارد؟ آیا آنها در محل خود ثابت اند یا جابه جا می شوند؟ و… . باتوسعهٔ ابزارهای مشاهدهٔ آسمان، اطلاعات و یافته های بشر نسبت به فضای اطراف زمین افزایش یافته است. امروزه انسان با سفر به فضا، در پی کشف اسرار جهان هستی و حیات در سیارات و منظومه های فراخورشیدی است. در این فصل با مقدمات علم نجوم و کاربردهای آن در زندگی خود آشنا می شوید.

علم نجوم

توجه انسان به آسمان شب، ماه و خورشید و دیگر اجرام آسمانی از هزاران سال پیش مطرح بوده است. درحدود هزار سال قبل، همزمان با شكوفایی علم در جوامع اسلامی، مطالعات نجومی نیز موردتوجه منجمان ایرانی و مسلمان سایر كشورها، قرار گرفت. در علم نجوم، آنها به مشاهده آسمان ومطالعه اجرام آسمانی می پرداختند و با ساخت ابزار نجومی، مانند اسطرلاب (شكل 1 الف)و احداث رصدخانه و ارائه جداول دقیق نجومی، کمک زیادی به توسعه علم نجوم نمودند. آنها از اسطرلاب برای تعیین زاویه ارتفاع ستارگان و سایر مطالعات نجومی استفاده می نمودند (شكل 1 ب).
شكل 1 الف) اسطرلاب،      ب)نحوۀ رصد ستاره به وسیلهٔ اسطرلاب
فعالیت
اسطرلاب بسازید
وسایل و مواد لازم:
کاغذ مقوایی به ابعاد 12*12سانتیمتر  نی نوشابه به طول 12 سانتیمتر  نخ ضخیم به طول 20سانتیمتر  وزنه چند گرمی  پرگار  مداد  قیچی  چسب مایع و نواری  نقاله  خط کش.

اسلاید معرفیپاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی نهم aval fasle 10 olom nohom

اسلاید معرفی پاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی نهم aval fasle 10 olom nohom

nemoneh fasle 10 olom nohomاسلاید نمونه پاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی نهم

nemoneh fasle 10 olom nohomاسلاید نمونه پاورپوینت فصل 10 نگاهی به فضا زمین علوم تجربی نهم

این پاورپوینت در38اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلایدهای متن کتاب به صورت کاملا دقیق و با رنگ بندی و افکت های متنوع، بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای همراه آیا میدانید,جمع آوری اطلاعات,فعالیت کلاسی, آزمایش,خود را بیازمایید.اسلاید تشکر و پایانی می باشد .

حجم فایل 1.3 مگابایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط