گردشگری
گردشگری
فهرست مطالب
مقدمه: 1
تعریف گردشگری 2
گردشگری در جهان 2
گردشگری در ایران 2
اهمیت گردشگری 3
افزایش در آمد 3
ایجاد شغل 3
گونه شناسی گردشگری 3
در تقسيم بندي جهانگردي مي توان به گروه هاي زير اشاره نمود : 3
1- توريسم فرهنگي Cultural tourism 3
2- توريسم طبيعي Natural tourism 3
3- توريسم تجاري Business Tourism 3
4- توريسم مذهبي Religious Tourism 3
انواع مدل های گردشگری 3
گردشگری درمانی 3
گردشگری تفریحی 4
گردشگری زمستانی 4
گردشگری گروهی 5
گردشگری گروهی بینالمللی 5
سایر گونههای گردشگری 6
گردشگری ورزشی: 6
گردشگری مذهبی: 9
گردشگری الکترونیک: 13
پیشرفتهای اخیردر صنعت گردشگری 18
بحثهایی در مورد گردشگری 20
نظریه های جامعه شناختی توریسم 20
نقاط توریستی باید چگونه باشد؟ 21
اهمیت توریسم در سیاست گذاری فرهنگی 23
اوقات فراغت و توریسم 24
گروههای اجتماعی و اوقات فراغت 25
رتبهبندی گردشگری جهان 25
آمارهای مربوط به سال ۲۰۱۳ میلادی 25
گردشگرهای وارد شده بر پایه کشور مقصد در سال ۲۰۱۰ 26
گردشگرهای وارد شده بر پایه کشور مقصد در سال ۲۰۰۹ 26
خاور میانه 26
توسعه منابع انساني در بخش جهانگردي 26
گوگل ارث و رونق فردای صنعت جهانگردی 30
آغاز Google earth ! 30
نگرانیهای موجود 31
ایران و Google earth 32
جهانگردی اینترنتی 32
ایرانگردی با Google earth 33
معرفی جاذبهای ایران 35
نقش تبلیغات در صنعت گردشگری 36
ایجاد جایگاه یک مقصدگردشگری دربازاریابی 39
فرایندایجادجایگاه 40
ایجادجایگاه بازار 41
ایجادجایگاه روانشناسانه 41
ایجادجایگاه عینی 41
ایجادجایگاه ذهنی 41
روش های ایجادجایگاه 42
ایجادجایگاه بااستفاده ازارزش قیمت 42
ایجادجایگاه براساس استفاده کنندگان وسطوح استفاده 42
ایجادجایگاه باتوجه به سطح محصول 42
ایجادجایگاه دربرابررقابت 42
آسیب شناسی : 43
۱-مدیریت غیر تخصصی ونتایج فابل مشاهده: 44
۲-ساختارهای فراقانونی قدرت: 44
۳-نگاه ارزشی مدیران به صنعت گردشگری: 45
۴-مدیریت بدون بودجه ،مدیریت ناتوان: 45
جمع بندی پایانی: 46
منابع: 47
مقدمه:
شايد هنوز در ذهن مان واژه توريست همان معناي قبلي اش را داشته باشد ؛گردشگران اروپايي يا آمريكايي بويژه با كوله پشتي و لباسي كه بيشتر براي كوهنوردي مناسب است.
روشن نيست چگونه اين واژه چنين تعريفي پيدا كرد و چه كسي و يا كدام مرجع اين معناي نادرست را جا انداخت ؟ اما حال ديگر مي دانيم كه توريست يعني گردشگرو گردشگر مي تواند ايرانگرد باشد يا جهانگرد ،مي تواند ايراني باشد يا غير ايراني .براي تعريف صورت مسئله صنعت گردشگري ايران ،نخستين كار شناخت صنعت توريسم است و اين ديگر تعريف ايراني و خارجي ندارد ،گردشگر همه جاي دنيا تعريف مشخصي دارد
پذيرفتن تعريف مشترك دو حسن دارد ؛ يكي اينكه در گفتگو ها دچار چند گانگي مفهوم نمي شويم و دوم آنكه در تحولات و تعاريف جديد ،مشاركت خواهيم داشت .در مارس 1993 كميسيون آمار ملل متحد ،تعريف ارائه شده از واژه جهانگردي توسط «سازمان جهاني جهانگرديW.T.O » را پذيرفت .بر اساس اي تعريف جهانگردي عبارتس از مجموعه فعاليت هاي افرادي كه به مكان هايي خارج از محل زندگي و كار خود و به قصد تفريح ،استراحت و انجام امور ديگر مسافرت مي كنند و بيش از يكسال متوالي در آن مكانها نمي مانند .
در سال 1999 سازمان جهاني جهانگردي و دولت كانادا در كنفرانس بين المللي «درباره مسافرت و آمارهاي جهانگردي» را در اتاوا برگزار كردند كه در زمينه تعريف واژگان ،اصطلاحات و طبقه بندي هاي آنها صميماتي گرفته شد .(( …توريسم كارهايي است كه فرد در مسافرت و در مكاني خارج از محيط عادي خود انجام مي دهد ،اين مسافرت بيش از يك سال طول نمي كشد و هدف آن تفريح ،تجارت يا فعاليت هاي ديگر است .
این تحقیق به صورت فایل word در 49 صفحه تنظیم شده است که شامل فهرست بندی مطالب با صفحه بندی الفبایی ، متن تحقیق با صفحه بندی عددی ، نتیجه گیری و منابع می باشد. حجم فایل:264 کیلوبایت.
عکس نمونه صفحات و فهرست مطالب
تهیه و تنظیم مهرماه 98