پاورپوینت درس2 تاریخ ایران وجهان 1

پاورپوینت درس2 تاریخ ایران وجهان 1

تمدّن در« میان دو رود »
سرزمین« میان دو رود »  و اهمیّت تاریخی آن
حدود 4 قرن پیش، مورّخان دربارهٔ سابقه وسرگذشت تمدّن در میان دو رود (بین النهرین  سرزمین مابین دو رود دجله و فرات)اطلاعات زیادی نداشتند وعمده آگاهی های آنان دربارهٔ این منطقه، از تورات گرفته شده بود؛ اطلاعاتی که ضمن بیان سرگذشت پیامبران بدان هااشاره شده است. تا اینکه برخی از سیاحتگران اروپایی به این منطقه پا نهادند و مدّتی در آنجا زیستند.
در آنجا،الواح گِلی ای را که حاوی نوشته هایی بود، مشاهده کردند که چون کسی قادر به فهم آن نوشته ها نبود، دریافتند که باید مربوط به مدّت ها قبل باشد. جهان گردان تعدادی از این الواح را به اروپا بردند و پژوهشگران به مطالعهٔ آنها مشغول شدند. نظیر رویدادی که در ایران نیز اتفاق افتاد و نتیجهٔ آن، کشف و بازخوانی خطّ میخی بود.
سپس شمار زیادی از پژوهشگران به میان دو رود آمدندو از نزدیک، به کاوش های باستان شناختی و مطالعهٔ آثارتاریخی پرداختند. به تدریج، معلوم شد که میان دو رود(جنوب عراق کنونی) خاستگاه کهن ترین تمدّن بشری

نمونه اسلاید ها:

نمونه اسلاید درس2تاریخ ایران و جهان 1

نمونه اسلاید درس2تاریخ ایران و جهان 1

نمونه درس 2 تاریخ ایران وجهان1

نمونه درس 2 تاریخ ایران وجهان1

پیدایش شهرها
نخستین شهرهای میان دو رود باستان در سومر پدیدآمد. سومر هم نام قسمت جنوبی میان دو رود و هم نام ، اقوامی است که در آنجا زندگی می کردند. اور ١، اوروک ٢کیش ٣، لاگاش ٤، لارسا ٥ و نیپور ٦ از جملهٔ این شهرهامی باشند. هر یک از این شهرها به همراه روستاهای اطراف خود به صورت مستقل اداره می شدند؛ به همین دلیل، آنان را دولت شهر یا کشور شهر نامیده اند.

این پاورپوینت در 25 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن کتاب با افکت و طراحی عالی بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای ، اسلاید تشکر و پایانی می باشد.

حجم فایل :746 کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط