کاردرمانی کودکان اوتیسم

کاردرمانی کودکان اوتیسم

فهرست مطالب
تعریف اوتیسم    1
خصوصیات:    1
رشــــد اجتماعی    2
ارتباط با محیط بیرون    3
رفتارهای تکراری    3
علت اوتیسم چیست؟    4
تشخیص اوتیسم :    6
تشخیص زودهنگام :    7
روشهای تشخیص :    7
کاردرمانی در اوتیسم: اصول پایه    8
فعالیت های کار درمانی در رابطه با افراد اوتیستیک    9
نقش کاردرمانی در بهبود اوتیسم    10
ارزیابی گفتاری:    10
رفتارهای قالبی:    11
ارزیابی آزمایشگاهی:    11
اوتیسم در میان خواهر و برادر:    11
توانبخشی کودکان اوتیسم:    12
بازی درمانی:    12
انواع بازی‌های مفید برای کودکان اوتیسم    13
زندگی با اوتیسم:    14
بطور خلاصه اهم خدمات کاردرمان‌ها برای کمک به افراد اوتیستیک عبارتند از:    14
منابع:    16

تعریف اوتیسم  
  Autismنوعی اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی ، كلامی غیر طبیعی مشخص می شود . علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می كندو علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. وضعیت اقتصادی ، اجتماعی ، سبك زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد. كودكان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات كلامی و غیر كلامی ، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشكل دارند. این اختلال،ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می سازد . در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری  نیز دیده می شود. در این افراد حركات تكراری ( دست زدن ، پریدن ) پاسخ های غیر معمول به افراد ، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممكن است در حواس پنجگانه ( بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی و چشایی )  نیز حساسیت های غیر معمول نشان دهند. هسته مركزی اختلال در اوتیسم ، اختلال در ارتباط است.
 50 % از كودكان اوتیستیك قادر نیستند از زبان به عنوان وسیله اصلی برقراری ارتباط با سایرین استفاده نمایند. عدم به كار بردن ضمیر “من”  از ویژگی های كلامی این كودكان است. از مسائل دیگر تكلمی، تكرار كلمات و جملات اطرافیان است.
خصوصیات:
اوتیسم اختلالی شدیدا متنوع ناشی از اختلال در رشد مغز است، که در دوران نوزادی بروز می‌کند، سپس یک دوره ثابت را بدون بهبودی طی می‌کند و علایم آن تا دوره بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند، این اختلال غالبا به شکلmute بروز می‌کند.
اوتیسم عموما به وسیله یک مجموعه سه تایی از ویژگی ها مشخص می‌شود:
1-     آسیب در تقابلات اجتماعی
2-     آسیب در ارتباط
3-     علایق محدود و رفتارهای تکراری

این تحقیق بصورت فایل ورد در 17 صفحه به همراه فهرست بندی و منابع به صورت کاملا مرتب و منظم با فونت 14 و فاصله بین خطوط 1.5 تنظیم شده است. حجم فایل:66کیلوبایت

فهرست اوتیسم

فهرست اوتیسم


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط