روش های فنون تدریس
روش های فنون تدریس
فهرست مطالب
مقدمه 1
پیش گفتار 2
روش هاي تدريس 3
روش هاي تدريس از زواياي گوناگون قابل تقسيم بندي است 3
ياددهي – يادگيري فعال 4
روش استوايي 5
روش حل مسئله 6
– مراحل روش حل مسئله مبتني برالگوي (جان ديويي) 6
روش ايفاي نقش 7
امتيازات روش ايفاي نقش 7
روش بارش طوفان فكري 8
روش مباحثه اي 8
روش پروژه 8
روش بديعه پردازي(نوآفريني ) 9
يادگيري مشاركتي 9
شيوه يادگيري 10
سينر گوژي : (Synergogy) 10
روش 1: طرح كارايي تيم The Team Effectiveness Design (TED) 11
روش 2: طرح تدريس اعضاي تيم The Team Member Teaching Design (TMTD) 13
روش 3: طرح قضاوت عملكرد(PJD) The performance Judging Design 15
روش 4: طرح روشن سازي طرز برخورد( تلقي )Clarifying Attitudes Design 16
فهرست منابع ومآخذ 18
مقدمه
از زمانی که انسان خلق شده بشر همواره دنبال دانش اندوزی و کسب علم بوده و با طراحی برنامه ها و آموزش های گوناگون پرورش و آموزش همواره با موفقیت ها و فراز و نشیب هایی در آموزش روبرو شده با تحلیل وقاع گذشته دو مشکل اساسی جهت توسعه و غنی سازی برنامه های مذکور قابل مشاهده است:…
1) عدم تأثیر فعالیت های پرورشی بر سرنوشت دانش آموزان
2) نقصان اثر بخشی نظام برنامه ریزی درسی در حوزه آموزش و پرورش که حل دو مشکل یاد شده در گرو اقدامات متنی بر یافته های عملی و تجر بی متکی برارزش های دینی و ملی است.
در نظام آموزش و پرورش کشور برنامه درسی به غلط در کتاب درسی خلاصه گردیده و به تدریج «محتوی محوری» سیطره سنگین خود را بر اغلب فعالیت های مدرسه ای تحمیل نموده و تقریباً تمام وقت دانش آموزان با کتابهای درسی پر می شود و یقیناً در چنین فضایی تغییر و تحول در جهت افزایش اثربخشی فعالیت های درسی و چشاندن حلاوت و شیرینی و تلاش کوششهای علمی به صورت فردی و اجتماعی به دانش آموزان بسیار دشوار بوده و راه ساختن انسان های مطلوب برای آینده را بس طولانی خواهد نمود که همواره باید با همت معلمان، مربیان وکارشناسان متعهد تغییرات بنیادی و مطلوب در نظام برنامه ریزی درسی و نظام ارزشیابی تحصیلی شاهد باشیم و این کار جز با روش های فعال و نقطه اثرات، پیشنهادات، انقادات میسر نمی شود.
این تحقیق در 18 صفحه تنظیم شده است که شامل فهرست مطالب ، متن تحقیق ، منابع تحقیق می باشد. حجم فایل:114 کیلوبایت
تهیه و تنظیم مهرماه 98