تبلیغ دردین اسلام و مسیحیت

تبلیغ دردین اسلام و مسیحیت

فهرست مطالب
مقدمه:    1
روش های تبلغ دین در اسلام:    2
1-تبلیغ کلامی:    2
2-تبلیغ کتبی به وسیله:    2
3-تبلیغ عملی:    3
1. اهمیت مکان تبلیغ:    3
2. زمان تبلیغ:    3
3. شروع با نام خدا:    4
4. اتصال به وحی الهی:    4
4. استفاده از مطالب مستدل و منطقی و دوری از مطالب سست و بی پایه و خلاف ادب و انسانیت:    4
5.بشارت و تشویق:    5
6. هشدار:    5
7. عدم ترس در تبلیغ آموزهای دینی:    5
دیگر روش های تبلیغ دین اسلام در دنیای امروز:    5
مسیحیت    6
جایگاه تبلیغ و تبشیر در مسیحیت    6
ابزارهای تبلیغ و تبشیر مسیحیت    7
1- فعالیت های مستقیم کلیسا-    7
2-فعالیت های غیرمستقیم کلیسا    7
شیوه های دیگر تبلیغات    8
1ـ بهره گیری از اصول اسلامی در «تبشیر»    8
2- استدلال «مبلغان تبشیری» به قرآن کریم    9
3- پنهان شدن با نام های اسلامی در این رویکرد    10
4- ایجاد شک و تردید در آیات قرآنی    11
5- بهره گیری از ارسال کتاب و اعطای جایزه    11
6- دعوت به بازدید و دیدارهای حضوری    12
7- پافشاری در نامه نگاری    12
3-تبلیغات منطقه ای کلیسا    13
تبلیغات منطقه ای مسیحی    13
تبليغ گسترده مسيحيت در ايران با 6 روش    13
شیوه های تبلغ مسیحیت در کشورهای آفریقایی:    15
الف.آموزش    15
تأسیس دانشگاه    15
ب.استفاده از وسایل ارتباط جمعی    16
ج.تأسیس مراکز درمانی و بنیادهای خیریه    16
نتیجه گیری:    17
منابع:    18

مقدمه:
ادیانی چون یهودیت و مسیحیت اگرچه منبعی وحیانی داشته اما دستخوش تحریفات فراوانی شده و ثانیاً که اسلام نسبت به این دو دین کاملتر است حال با توجه به اینکه این هدیه آسمانی یعنی اسلام در 15 قرن پیش بر پیامبر ما نازل شد. و به هدف و زندگی ما معنی بخشید. انسان قرن 21 نیازهای معنوی خود را از درون شرق و غرب و استکباران جهانی طلب می کند، کسانی که به جز منفعت خود به هیچ چیز دیگری نمی اندیشند.بقیه در ادامه مطلب…….


و شاهد مرتد شدن سست باورانی هستیم که مورد هجوم این تبلیغات قرار گرفته و دین و دنیا و آخرت به هیچ فروختند. و باعث شقاوت ابدی خود شدند. و با مراجعه به تفاسیر و تاریخ اسلام متوجه می شویم تلاش برای تبلیغ اسلام، سیره نبوی است. مانند مجادله پیامبر اکرم با مسیحیان نجران- و داستان مباهله .
این تحقیق، روشهای تبلیغی دین مسیحیت را بررسی کرده که ما با شناخت این ابزارها می توانیم برای تبلیغ دین جهانی اسلام از این ابزارها، استفاده ی درست کنیم و ثانیاً خود را نسبت به هجمه ها و شبیخون های فرهنگی یا بهتر بگوئیم بی فرهنگی! آماده کنیم.
تبلیغ به معنای رساندن پیام است و از آنجا که رسالت همه انبیاى الهى بویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) هدایت انسان ها از تاریکى ها به سوى نور بوده است تبلیغ در اسلام به عنوان وسیله اى که پیام خدا را به بندگانش مى رساند اهمیّت بسیار دارد. روش های تبلیغ در اسلام را می توان به سه شیوه کلامی(زبانی)،کتبی و عملی تقسیم کرد که هر یک از این سه شیوه نیز دارای انواع متعددی است. شیوه کلامی شامل انواعی همانند سخنرانی ، عزا داری، مناظره ، امر به معروف و نهى از منکر و…است. شیوه کتبی شامل انواعی همانند نامه ،دعوت نامه و …است.

در طول تاریخ همه مکتب ها و همه افرادی که قصد رسانیدن پیام خود به دیگران را داشته اند از روش ها و ابزارهای مختلفی استفاده کرده اند. در جهان امروز نیز، براى جذب انسان ها به افکار و عقاید مختلف تبلیغات وسیعى صورت مى گیرد و صاحبان مکاتب برآنند تا با استفاده از تبلیغ مناسب، مردم را با اندیشه ها و افکار و عقاید خود آشنا کرده، پیرو خویش سازند.
از آنجا رسالت اسلام به عنوان آخرین و کامل ترین دین، دارای یک رسالت جاودانی و جهانی است ، تبلیغ و آشنا نمودن مردم با احکام و معارف الهى و بشارت و انذار مردم بسیار با اهمیت است. چرا که اسلام دین هدایت است و هدایت را بسیار با ارزش شمرده است و تا زمانی که مردم با اهداف و معارف و آموزه های اسلام آشنا نباشند هدایت آنان امکان پذیر نیست.

این تحقیق در 20 صفحه با فونت 14 به همراه فهرست مطالب و متن تحقیق ، نتیجه گیری ، منابع می باشد صفحات فهرست مطالب به صورت  فهرست بندی الفبایی و تحقیق به صورت فهرست بندی عددی می باشد.حجم فایل :94کیلوبایت

fehrest tabligh

 


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط