پاورپوینت درس19تاریخ ایران و جهان دوم انسانی

پاورپوینت درس19تاریخ ایران و جهان دوم انسانی

درس نوزدهم
فرهنگ و تمدن ایرانی  اسلامی
(از ورود اسلام به ایران تا تأسیس حکومت صفوی)
مقدمه
در در سهای پیش، روند تحولات سیاسی ایران از سقوط ساسانیان تا پایان حکومت تیموریان،مطالعه و بررسی شد. در این درس فرهنگ و تمدن ایرانی  اسلامی، عناصر و ویژگی های آن مطالعه وبررسی میشود.
زمینۀ پیدایش و شکوفایی فرهنگ و تمدن ایرانی  اسلامی فروپاشی و شکست های سیاسی و نظامی همیشه همراه با زوال و نابودی اجتماعی و فرهنگی نیست.
گاهی بر اثر ناکارآمدی حکومت ها و ضعف حاکمان یک سرزمین، نظام سیاسی فرو می ریزد، اما جامعه و فرهنگ آن سرزمین از چنان قوت و پویایی برخورداراند که می توانند به مسیر خود ادامه دهند.
سقوط امپراتوری ساسانی به معنای فروپاشی اجتماعی، فرهنگی و تمدنی جامعهٔ ایرانی نبود، بلکه ایرانیان با پذیرش تدریجی و آگاهانهٔ اسلام، دوران جدیدی از پویایی و شکوفایی را در عرصه های اندیشه، علم، ادب و هنر آغاز کردند. آنان با انتقال میراث فرهنگی و تمدنی خود به دورهٔ اسلامی، موجبات شکل گیری فرهنگ و تمدن ایرانی  اسلامی را فراهم آوردند.
اسلام نیز فرهنگ و تمدن ریشه دار ایرانی را به تحرک واداشت و آن را غنی تر کرد. مردم ایران نیز باجدیت نیروی معنوی و تجارب فرهنگی و تمدنی خود رابرای نشر و ترویج فرهنگ و ارزش های اسلامی به کاربستند. در نتیجهٔ چنین تعاملی، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به اوج شکوفایی و شکوهمندی رسید.
نظام حکومتی و تشکیلات اداری
انتقال میراث سیاسی و اداری ایران باستان به دورۀ اسلامی: اعراب مسلمان به دلیل آنکه درکشورداری و تشکیلات اداری، تجربه و آگاهی کافی نداشتند، پس از ورود به ایران ناگزیر شدند برخی امور اداری و دیوانی مانند نحوهٔ محاسبه و گردآوری مالیات ها را به ایرانیان واگذار کنند. اولین دیوان حکومت اسلامی در زمان خلافت عمر به نام دیوان بیت المال، به پیشنهاد هرمزان (سردار اسیِر ایرانی) در مدینه تأسیس شد. دفترها و دیوان های مالیاتی تا اواسط دوران امویان، همچنان به خط و زبان ایرانی بود.

این پاورپوینت در 50 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ،اسلاید های متن کتاب به صورت کامل و دقیق کاملاً تایپ شده حتی جداول درون کتاب با افکت ، رنگ بندی و طراحی عالی بدون هیچ گونه کم و کسر و اضافه ای و بدون هیچ گونه تگ تبلیغاتی ، اسلاید تشکر و پایانی.   حجم فایل 1.90 مگابایت

nemoneh  darse19 tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید نمونه

nemoneh darse19 tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید نمونه

aval darse19 tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید معرفی

aval darse19 tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید معرفی

، پاورپوینت درس19تاریخ ایران و جهان دوم انسانی، پاورپوینت درس نوزدهم فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی (از ورود اسلام به ایران تا تأسیس حکومت صفوی)، دانلود پاورپوینت درس نوزدهم فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، پاورپوینت درباره درس تاریخ ایران و جهان1 دوم انسانی، پاورپوینت درس 19 تاریخ ایران و جهان1(از ورود اسلام به ایران تا تأسیس حکومت صفوی)، (از ورود اسلام به ایران تا تأسیس حکومت صفوی)، از ورود اسلام به ایران تا تأسیس حکومت صفوی)، دانلود پاورپوینت درس 19تاریخ ایرانو جهان1 دوم دبیرستان، دانلود پاورپوینت درس19 کتاب تاریخ ایران و جهان1 رشته علوم انسانی دوم دیرتان، دانلود رایگان پاورپوینت درس19تاریخ ایران و جهان دوم انسانی، دانلود باوربوینت درس19 تاریخ ایران و جهان1، پاورپوینت درس فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی دوم دبیرستان رشته علوم انسانی، پاورپوینت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، jahan1، power point darse19 tarikh iran ve jahan1، درس19تاریخ ایران و جهان1بصورت پاورپوینت، دانلود پاورپوینت درس نوزدهم تاریخ ایران و جهان1 دوم انسانی


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط