پاورپوینت درس18تاریخ ادبیات ایران وجهان سوم انسانی

پاورپوینت درس18تاریخ ادبیات ایران وجهان سوم انسانی

درس  هیجدهم
امیری فیروز کوهی
سید کریم امیری فیروزکوهی شاعر و ادیب نامی معاصر ، به سال 1288 ش. در فیروز کوه  زاده شد . در هفت سالگی با پدرش به تهران رفت و هم زمان با تحصیل در مدرسه،به فرا گرفتن ادب،منطق و فلسفه، کلا، فقهو اصول پرداخت .امیری از همان آغاز به موسیقی و شعر و ادب علاقه داشت و سرانجام همین را ه را  برگزید و در موسیقی و شعر به مرتبه ی والایی رسید .وی که بعد ها تخلص  امیر را اختیار کرد، از همان آغاز مریض احوال بود و به قول خودش به پیری زودرس گرفتار آمد 1 .
1-در جوانی  پیر و در طفلی جوان بودم امیر          آسمان اوراق هستی کرد پیش و پس مرا
اگر در شعراو شکوه از پیری بیش تر از سایر مظاهر حیات دیده می شود ، نتیجه همین شکستگی و بیماری دامن گیر است. بیش تر اشعار  او بعد از پنجاه سالگی سروده شده است.امیری در انجمن های ادبی سراسر کشور شناخته  شده بودو با اغلب آن ها ارتباط نزدیک داشت .وی به سال 1363 در تهران درگذشت.
امیری فیروز کوهی  از معتقدان و دوستداران شعر صائب تبریزی بود .به همین دلیل ، در اشعر وی تامل بسیار کرد و بر دیوان وی –که خود آن را به چاپ رسانیذ-مقدمه ی مفصلی نوشت.او سبک صائب را سبک اصفهانی می نامید و با اصرار از بکار بردن صفت هندی –که دیگران برای این سبک به کار می بردند –اجتناب می ورزید .خود او هم بر شیوه ی صائب شعر می گفت و همان نازک خیالی ها و مضمون آفرینی های عصر صائب را به کار می گرفت .

این پاورپوینت در27 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن کتاب بصورت دقیق و کامل بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای با افکت، طراحی و رنگ بندی عالی،اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل 1 مگابایت

AVAL TARIKH ADABIYAT DARSE18اسلاید معرفی

AVAL TARIKH ADABIYAT DARSE18اسلاید معرفی

AVAL TARIKH ADABIYAT DARSE18اسلاید معرفی

AVAL TARIKH ADABIYAT DARSE18اسلاید معرفی

، پاورپوینت درس18تاریخ ادبیات ایران وجهان سوم انسانی، درس هیجدهم امیری فیروز کوهی، دانلود پاورپوینت درس18تاریخ ادبیات ایران وجهان2، پاورپوینت درس18 تاریخ ایران و جهان 2 رشته علوم انسانی، دانلود رایگان پاورپوینت درس 18 کتاب تاریخ ایران و جهان2، دانلود پاورپوینت درس18 تاریخ ایران و جهان سوم انسانی، پاورپوینت درس هیجدهم کتاب تاریخ ایران و جهان سو دبیرستان رشته علوم انسانی، درس 18 تاریخ ایران و جهان 2 علوم انسانی، پاورپوینت درس18تاریخ ایران و جهان سوم دبیرستان انسانی، power point tarikh iran، jahan 2 darse18، درس هیجدهم تاریخ ایران و جهان2 امیری فیروز کوهی، تحقیق درباره سید کریم امیری فیروزکوهی، تاریخ ایران و جهان2درس18 بصورت پاورپوینت

تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط