پاورپوینت درس23مطالعات اجتماعی پایه هشتم

پاورپوینت درس23مطالعات اجتماعی پایه هشتم

فصل 12
برّ جدید
از گذشته های بسیار دور، سه قاره آسیا، اروپا و افریقا، محلّ زندگی انسا نها  بوده اند. تا قبل از کشف سرزمین های نو تصور میشد که دنیا فقط به این سه قاره، محدود میشود. از این رو، به این قاره هابرّقدیم (خشکی های قدیمی) می گفتند. منظوراز برّ جدید قاره آمریکا و گاه اقیانوسیه است که خیلی دیرتر از آن سه قاره کشف و شناخته شد. وقتی اروپاییان این قاره ها را کشف کردند، انبوهی از مهاجران اروپایی به این سرزمین ها  روانه شدند و با بهره مندی از منابع  طبیعی این سرزمین ها، کشورها و شهرهای بزرگ و پرجمعیتی را به وجود آوردند. هرچند در این قاره ها نیز قبلا تعدادی از بومیان زندگی می کردند. در این فصل شما با ویژگی های طبیعی و انسانی قاره های آمریکا، استرالیا و اقیانوسیه آشنا می شوید.
شما با اموختن این فصل و انجام فعالیت های آن ،پی می برید :
1-ویژگی های طبیعی قاره های امریکا ،استرالیاو اقیانوسیه کدام اند؟
2-چه شباهت هایی میان محیط طبیعی آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی وجود دارد؟
3-اقتصاد و فرهنگ امریکای شمالی و آمریکای جنوبی چه تفاوت هایی باهم دارد؟چرا؟
4-ویژگی های انسانی و اقتصادی استرالیا و نیوزلند ،کدام اند؟
درس 23
قارۀ آمریكا
ویژگی های طبیعی
موقعیت و وسعت
قارهٔ آمریکا، قارهٔ وسیعی است که از قطب شمال تا نزدیکی قطب جنوب کشیده شده است و در واقع به دو قارهٔ کوچک تر، تقسیم می شود: «آمریکای شمالی » و «آمریکای جنوبی .» این دو خشکی بزرگ به وسیلهٔ خشکی باریکی که «آمریکای مرکزی » نامیده می شود، به یکدیگر متصلند.
آمریکای شمالی، جنوبی و مرکزی را روی نقشه، نشان دهید. قارهٔ آمریکا بین کدام اقیانوس ها قرار گرفته است؟
٭ تا قبل از ساختن کانال پاناما، کشتی ها برای عبور ازاقیانوس اطلس به اقیانوس آرام، مجبور بودند آمریکای جنوبی را دور بزنند. اما بعدها با حفر این کانال، دو اقیانوس به هم مرتبط شدند.

این پاورپوینت در 27 اسلایدتنظیم شده است که شامل صفحه و معرفی ،اسلایدهای متن کتاب با افکت وطراحی عالی بدوم هیچ گونه کسر و اضافه ای کاملاً تایپ شده ،اسلاید تشکر و پایانی .

حجم فایل2.54 مگابایت

aval motaleaat hashtom darse23اسلاید معرفی

aval motaleaat hashtom darse23اسلاید معرفی

nemoneh  motaleaat hashtom darse23


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط