تحقیق در مورد اثر انگشت

تحقیق در مورد اثر انگشت

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

اثر انگشت

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

نمونه عکس تحقیق در مورد اثر انگشت

نمونه عکس تحقیق در مورد اثر انگشت

این تحقیق در 28 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد.

فهرست مطالب
مقدمه: 1
گفتار اول) بررسی تاریخی انگشت‌نگاری 1
بند اول) تاریخچه انگشت‌نگاری غیرعلمی 1
بند دوم) تاریخچه انگشت‌نگاری علمی 2
بند سوم ) تاریخچه انگشت‌نگاری در ایران 5
بند چهارم) اصول علم انگشت‌نگاری 5
بند پنچم) تأثیر توارث در خطوط انگشتان 6
بند هفتم) طرح‌های اصلی خطوط سرانگشتان 8
بند هشتم) چگونگی به دست آمدن اثر انگشت 9
بند نهم) انواع آثار انگشت در صحنه جرم (انواع آثار انگشت جنایی) 9
علم انگشت‌نگاری 10
بند اول) خطوط روی انگشتان چیست؟ 10
بند دوم) علل به وجود آمدن خطوط برجسته سرانگشتان 10
بند سوم) علت اهمیت علم انگشت‌نگاری 11
گفتار سوم) اثر انگشت از دیدگاه اسلام 12
بند اول) اثر انگشت در آیات قرآن کریم 13
روش هاي شناسايی بيولوژيكي – اثر انگشت 15
اصول كلي در سيستمهاي تشخيص اثر انگشت: 16
بررسی انواع حسگر‌های اثر انگشت و نحوه عملکرد آنها 20
بررسی انواع حسگر‌های اثر انگشت و نحوه عملکرد آنها +عکس 21
نگاهی بر تکنولوژی های گوناگون حسگر اثر انگشت و نحوه عملکرد آنها 22
الگوریتم و رمزنگاری 25
● نتیجه‌گیری 27
منبع: 28

قسمتی از تحقیق

 

نمونه عکس تحقیق در مورد اثر انگشت

تحقیق در مورد اثر انگشت

نمونه عکس تحقیق در مورد اثر انگشت

مقدمه:

نگاهی به علم انگشت نگاری علوم جنایی را می‌توان از زوایای گوناگون (جرم‌شناسی ،حقوقی و…) مطالعه و طبقه‌بندی کرد. عده‌ای از حقوقدانان جرم‌شناس یا جرم‌شناسان حقوقدان علوم جنایی – یعنی علوم مربوط به جرم و به تبع آن مربوط به کیفر را به چهار شاخه تقسیم کرده‌اند.

گفتار اول) بررسی تاریخی انگشت‌نگاری

بند اول) تاریخچه انگشت‌نگاری غیرعلمی
تاریخ انگشت‌نگاری چندان روشن و کامل نیست، مع‌الوصف از دوران قدیم نکات قابل توجهی یافت شده است.

بند دوم) تاریخچه انگشت‌نگاری علمی

سابقه تاریخی بررسی خطوط برجسته سرانگشتان و کف دست و پا به صورت علمی به نیمه دوم قرن هفدهم میلادی بر می‌گردد. درسال ۱۶۸۴ “دکتر نهیما گریو” در انگلستان و در سال ۱۶۸۶ “دکتر مارسلو مالپیگی” در ایتالیا این خطوط برجسته و نیز منافذ ریز پوست کف دست و پا را از دیدگاه پزشکی مورد مطالعه قرار دادند.

تحقیق در مورد اثر انگشت

علم انگشت‌نگاری

بند اول) خطوط روی انگشتان چیست؟

قسمت اعظم بدن انسان از مو پوشیده شده است. در اغلب نقاط این موها رشد نکرده و به چشم دیده نمی‌شود. چند نقطه از بدن نیز به کلی فاقد مو است مانند کف دست و انگشتان و کف پا. در نقاط فاقد مو در اغلب پستانداران خطوط برجسته‌ای وجود دارد که “ریج” یا “خطوط” نامیده می‌شوند. این خطوط طرح‌ها و اشکال مختلفی را تشکیل می‌دهند که در محل‌های مختلف و در حیوان‌های متفاوت، فرق می‌کنند .

گفتار سوم) اثر انگشت از دیدگاه اسلام

دین اسلام عقلایی‌ترین و منطقی‌ترین دین است به طوری که قواعد آن همواره منطبق با عقل است و همان‌طور که فیلسوف کبیر “حاج ملا هادی سبزواری” در رساله “هدایة الطالبین” گفته است: “عقل و شرع از یکدیگر ناگزیرند که عقل اُسّ و اساس است و شرع بنای بر آن و بنا را بنیاد نیست بی‌اساس و اساس سودمند نیست بی‌بنا. ” حکیم بزرگ اسلام ابن‌سینا در رساله “معراجیه” روایتی را از پیامبر اسلام (ص) نقل می‌کند که گویای ارج والای تفکر در نگرش دینی است: “ای علی، در مسابقه تقرب به خداوند، اگر بر مرکب علم و دانایی و اندیشه سوار شوی از هر کس دیگری، حتی آنان که با نماز و روزه به سوی خدا می‌شتابند، پیشی می‌گیری و به قرب خداوند نایل می‌شوی.

روش هاي شناسايي بيولوژيكي – اثر انگشت

كلمه بيومتريك از كلمه يوناني bios به معناي زندگي و كلمه metrikos به معناي اندازه گيري تشكيل شده است. همه ما مي دانيم كه ما براي شناسايي همديگر از يك سري ويژگي هايي استفاده مي كنيم كه براي هر شخص به طور انحصاري است و از شخصي به شخص ديگر فرق مي كند كه از آن جمله مي توان به صورت و گفتار و طرز راه رفتن اشاره كرد.

نگاهی بر تکنولوژی های گوناگون حسگر اثر انگشت و نحوه عملکرد آنها

البته باید به خاطر داشت که ثبت تصویر توسط سنسورهای یاد شده با درجه کنتراست بسیار بالاتری از دوربین های عادی همراه است. این سنسورها معمولا تعداد دیود بالایی به ازای هر اینچ دارند تا بتوانند تصاویر را با دقت زیادی به ثبت برسانند. از سوی دیگر باید توجه داشت که چنین سنسوری، یک تصویر به ثبت می رساند و زمانی که انگشت شما روی آن قرار می گیرد، محیط ثبت عکس بیش از اندازه تاریک می شود.

الگوریتم و رمزنگاری

اگرچه امروز بیشتر موبایل و دستگاه های مجهز شده به سنسور اثر انگشت از سخت افزاری مشابه در این زمینه برخوردار هستند ولی الگورتیم شناسایی انگشت است که در این بین نقشی اساسی ایفا کرده و می توان عملکرد سنسور را بهبود بخشیده یا آن را از دید کاربر غیر کاربردی نماید.

محصولات دیگر:

تحقیق دربارۀ ادله اثبات ولایت فقیه

انسان های بدون اثر انگشت

 

قیمت محصول : 98,750 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود.در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09352817947)باشید.

دیدگاه کاربران ...