تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

انرژی و تبدیل انرژی

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

این تحقیق در 15 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد.

فهرست

انرژی و انواع آن. 1

مقدمه: 1 تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

ماده و انرژی. 2

کار و انرژی. 2

انواع انرژی پتانسیل گرانشی. 3

عوامل موثر بر انرژی پتانسیل گرانشی: 4

عوامل موثر بر انرژی جنبشی: 5

از صورتی به صورتی. 7

تبدیل صورت های مختلف انرژی به یکدیگر. 7

سرچشمه انرژی. 8

انرژی های پایدار. 9

سؤالات؟ 10 تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

نتیجه گیری: 12

منابع: 13

قسمتی از تحقیق


تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

مقدمه

انرژی توانایی انجام دادن کار است. انرژی می تواند چیزی را جابجا کند یا ماده ای را دگرگون کند. انرژی می تواند بصورت های گرمایی، الکتریکی، شیمیایی، هسته ای، تابشی، جنبشی یا اندوخته ای (پتانسیل) باشد. انرژی هرگز نابود نمی شود، بلکه از صورتی به صورتی دیگر در می آید. بسیاری از دستگاه هایی که برای آسان کردن کارها از آن ها بهره می گیریم، صورتی از انرژی را به صورتی دیگر در می آورند. آدمی همواره کوشیده است که به منابع انرژی گوناگونی دست پیدا کند که همگی از خورشید سرچشمه می گیرند. تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

کار و انرژی

برای پی بردن به مفهوم درست انرژی، باید تعریف علمی کار را بدانیم. فکر کردن به یک موضوع علمی یا ایستادن در صف اتوبوس از نظر علمی کار به شمار نمی آید. بر پایه تعریف دانشمندان علمی فیزیک، هنگامی کار انجام می شود که ماده ای که در برابر آن مقاوتی هست، جابجا شود. اگر شما چیزی را از روی زمین بلند کنید، میخی را با چکش در چوبی بکوبید و یا فنری را بکشید، از نظر فیزیکدان ها، کاری انجام داده اید. شما کیف را در برابر نیروی گرانش زمین، میخ را در برابر اصطکاک چوب و فنر را در برابر نیروی مقاومت آن، جابجا کرده اید. شما برای انجام این کارها انرژی مصرف می کنید. تحقیق درباره انرژی و تبدیل انرژی

انرژی های پایدار

انرژی های پایدار یا نوشدنی (تجدید پذیر) به آن دسته از انرژی ها گفته می شود که پس از بکارگیری آن ها برای انجام کارها، بار دیگر می توانیم از آن ها بهره بگیریم. انرژی های نهفته در وزش باد، جریان آب، گرمای درونی زمین، جزر و مد، موج های دریا، پرتوهای خورشیدی و توده زنده، از انرژی های پایدار و تجدید پذیر هستند که تا خورشید و ماه و زمین وجود دارد، می توانیم از آن ها بهره گیریم. این منابع انرژی به آلودگی های زیست محیطی نمی افزایند و از نخستین انرژی هایی بوده اند که انسان از آن ها بهره برداری کرده است.

نتیجه گیری

انرژی می تواند به صورت های مختلفی تبدیل شود. اما نمی تواند خلق و یا نابود شود. تمام انرژی موجود در طبیعت، همیشه در صورت های مختلف وجود داشته اند. انرژی در هر صورت پایدار است فقط از شکلی به شکل دیگر تغییر می کند نوع استفاده از انرژی بستگی به کاری است که باید انجام شود مثلا برای اینکه در اتاق روشنایی داشته باشیم باید نیروی الکتریکی را به نیروی روشنایی وشیمیایی تبدیل کنیم .

محصولات دیگر :

تحقیق درمورد مقاومت خازن

تحقیق درمورد فرهنگ شهروندی

تحقیق درمورد فراوری شیر

قیمت محصول : 98,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09368730522)باشید.

دیدگاه کاربران ...