تحقیق در مورد ماه

تحقیق در مورد ماه

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

ماه

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

نمونه عکس تحقیق در مورد ماه

تحقیق در مورد ماه

این تحقیق در 15 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد

فهرست مطالب
ماه 2
حرکت ظاهری ماه در آسمان 3
دمای سطحی ماه 3
اهله ماه 4
گره های ماه 4
میدان مغناطیسی ماه 5
عوارض سطحی ماه 5
پوسته ماه 6
از عوارضی که در سطح ماه به چشم می خورند می توان به موارد زیر اشاره نمود: 6
مواد تشکیل دهنده اصلی پوسته ماه 6
پیدایش ماه 7
سفر به ماه 8
شکل‌گیری ماه 8
فاصله 9
ویژگی‌های فیزیکی 9
جو و خاک ماه 9
دهانه‌ها و دریاوارها 10
حرکات ماه 11
چرا ماه به روی زمین سقوط نمی‌کند 11
هلال و بدر چگونه تشکیل می‌شود 11
گام‌های ماه 12
خسوف و کسوف 12
منابع: 13

نمونه عکس تحقیق در مورد ماه

نمونه عکس تحقیق در مورد ماه

ماه

ماه تنها قمر طبیعی زمین وپنجمین قمر بزرگ منظومه شمسی، چندمیلیارد سال است که به دور زمین می چرخد. هزاران سال است که انسان آن را نظاره نموده و به عنوان نشانی از خداوند به آن احترام گذاشته است. او همواره در این رویا بوده که روزی بتواند به این جهان همسایه سفر کند.

دمای سطحی ماه

دامنه تغییرات دمای سطح ماه بسیار زیاد است. هر بخش از سطح ماه به مدت تقریباً دو هفته پیاپی در معرض اشعه خورشید قرار می گیرد و سپس برای مدتی به همین درازا شب را می گذراند. به دلیل عدم وجود جو قابل ملاحظه در ماه، همچنین کم بودن ضریب بازتاب این کره (حدود ۷ درصد) اختلاف دما میان بخش روشن و تاریک ماه بسیار زیاد است.

عوارض سطحی ماه

قبل از اینکه فضا کاوها به سطح ماه برسند همه آگاهی ما درباره آن با نگاه از میان تلسکوپها به ماه حاصل می شد. در سال ۱۶۱۰ وقتی که گالیله با تلسکوپ تازه اختراع شده خود به رصد ماه پرداخت نواحی تاریکی را در سطح آن مشاهده کرد و فکر کرد که این نواحی تاریک دریاست و لذا این مناطق را دریا نامید.

پیدایش ماه

پیش از انجام ماموریت های فضایی آپولو تنها سه نظریه مختلف در مورد منشا ماه وجود داشت. اولین نظریه، نظریه جدایش بود که بر اساس آن اعتقاد بر این بود که کره ماه از یک زمین اولیه که به سرعت در حال چرخش بوده جدا شده است

محصولات دیگر:

 

قیمت محصول : 85,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود.در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09352817947)باشید.

دیدگاه کاربران ...