تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

این تحقیق در 18 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، می باشد.

فهرست مطالب

مصادیق جرایم بهداشتی،آرایشی و مواد غذایی در حقوق جزای ایران. 2

▪ مصادیق جرایم بهداشتی. 2 تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

 تقلب در مواد خوردنی, آشامیدنی, آرایشی و بهداشتی. 3

 مخلوط کردن مواد خارجی به جنس به منظور سوءاستفاده: 4

ساختن مواد تقلبی خوردنی, آشامیدنی, آرایشی و بهداشتی‌. 8

مصرف مواد تقلبی یا فاسد توسط خریداران در مصارف معین شده‌ 9

عدم درج مشخصات فراورده‌ها بر روی بسته بندی. 10 تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

تولیدموادخوردنی,آشامیدنی,آرایشی‌وبهداشتی‌بدون‌اخذپروانه‌ساخت.. 10

عرضه مواد اولیه به تولید کنندگان فاقد مجوز یا پروانه ساخت.. 13

عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی. 14

تقلب در مواد غذایی از لحاظ حقوقی: 15 تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

قسمتی از تحقیق


تحقیق درمورد مصادیق جرایم بهداشتی و غذایی

مصادیق جرایم بهداشتی

گفتار اول) جرایم مربوط به تهیه, توزیع, نگه‌داری و فروش مواد خوردنی,آشامیدنی آرایشی و بهداشتی

اولین قانونی که در مورد این جرایم مقررات مفصلی را وضع کرده است, <قانون‌مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی‌» مصوب ۱۳۴۶ است که بیش از ده‌عنوان مجرمانه را در این مورد مطرح ساخته است‌. پس از آن, در «قانون تعزیرات‌حکومتی امور بهداشتی و درمانی‌» مصو ب ۱۳۶۷, فصل خاصی تحت عنوان‌«تعزیرات تولید, توزیع و فروش مواد خوردنی, آشامیدنی, آرایشی و بهداشتی‌» به‌بیان این مواد اختصاص یافته است‌.

تقلب در مواد خوردنی, آشامیدنی, آرایشی و بهداشتی

تقلب درلغت به معنای برگشتن از حالی به حالی, دگرگون شدن, در کاری به‌سود خود و زیان دیگری تصرف کردن,نادرستی و دغلی آمده است‌. در اصطلاح حقوقی نیز عملی است که مقصود فاعل آن, لطمه زدن به حقوق یامنافع دیگران یا نقض یک قانون است‌. هر وسیله مادی یا معنوی که در زمینه اجرای‌تقلب به کار رود, وسیله متقلبانه نام دارد.۸۹

مخلوط کردن مواد خارجی به جنس به منظور سوءاستفاده

این جرم در بند ۲ ماده یک «قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی وبهداشتی‌» مصوب ۱۳۴۶ ذکر شده است‌. در این جرم مرتکب معمولا بدون تغییرظاهر ماده غذایی با اضافه کردن موادی به آن, کیفیت آن راپایین آورده و یاحتی غیرقابل مصرف می‌کند; مثلا در تهیه سوسیس و ک الباس به جای استفاده از گوشت‌(پروتئین حیوانی‌), از سویا (پروتئین گیاهی‌) و یا گوشت فاسد و غیره استفاده‌می‌کند و بدین ترتیب با مواد کم‌تر و ارزان‌تر, غذای مورد نظررا تهیه و سود لازم رامی‌برد. بنابراین, منظور از مواد زاید, موادی است که اضافه کردن آن به ماده‌مورد نظر, ممنوع است و مجرم با اضافه کردن مواد زاید, از حجم مواد اصلی‌می‌کاهد و بدین ترتیب سود و منفعت زیادی به دست می‌آورد.

ساختن مواد تقلبی خوردنی, آشامیدنی, آرایشی و بهداشتی‌

بند ۶ ماده یک «قانون مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی‌» مصوب۱۳۴۶, ساختن مواد تقلبی در کالاهای مورد بحث را جرم دانسته است‌. این بند دراصلاحیه مورخ ۱۳۵۳/۱۲/۱۸ به ماده یک اضافه شده است‌. <ساختن مواد تقلبی‌»دارای معنای عام و فراگیر است و به طور کلی هرگونه عملی را که عرفأ تهیه وساختن مواد تقلبی دانسته شود, در بر می‌گیرد. به نظر می‌رسد این عبارت- هم چنان که برخی از اساتید نیز گفته‌اند – شامل برخی از بندهای گذشته ماده فوق‌نیز می‌شودو هدف مقنن از به کار بردن این عبارت آن است که جلوی هرگونه تقلب ‌را از هر طریقی بگیرد.۹۵

محصولات دیگر

تحقیق درمورد سبک زندگی در اسلام

تحقیق درمورد مقره و کاربرد آن در صنعت

تحقیق درمورد سیم کشی ساختمان

تحقیق درمورد فردوسی

قیمت محصول : 98,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09368730522)باشید.

دیدگاه کاربران ...