پاورپوینت درس 1 تاریخ ایران وجهان 1

پاورپوینت درس 1 تاریخ ایران وجهان 1

تاریخ چیست و مورّخ کیست؟
مقدمه
در ابتدای سال تحصیلی، بعید است که شما هنگام پرداختن به درس هایی مانند عربی، فارسی،زبان انگلیسی و نظایر آن از خود بپرسید «این درس ها چیست؟ » حتّی اگر کسی از شما در این باره سؤال کند، می توانید به او پاسخ بدهید. اماّ در مورد تاریخ، مسئله فرق می کند؛ چون در گذر زمان مفهوم تاریخ یکسان نبوده است، حتّی اگر امروزه از افراد مختلف بپرسید «تاریخ چیست؟ » یا برای آشنایی با نظریات
پژوهشگران به کتاب های مختلف رجوع کنید، خواهید دید که پاسخ ها یکسان نیست. با مطالعهٔ این درس یک بار دیگر سؤال مذکور را از خود بپرسید، آن گاه ببینید آیا به پاسخی قانع کننده دست یافته اید.

معرفی درس 1 تاریخ ایران وجهان1

اسلاید معرفی درس 1 تاریخ ایران وجهان1

 

نمونه اسلاید درس 1 تاریخ ایران و جهان1

نمونه اسلاید درس 1 تاریخ ایران و جهان1

تاریخ و مورّخ
می دانید که هزاران سال از عمر انسان بر روی زمین می گذرد و از قدیمی ترین دوران تاکنون، تغییرات بسیاری در زندگی او پدید آمده است. روزگاری انسان ها به صورتی بسیار ابتدایی می زیستند. هنوز نه ابزاری ساخته شده بود، نه حیوانی اهلی شده بود، نه آتش و فلزّات کشف شده بودند و نه دهکده ها و شهرها پدید آمده بودند. خط نیز اختراع نشده بود تا از این طریق تجربه های نسل های پی درپی اندوخته شود و به نسل های بعد منتقل گردد. بنابراین، زندگی انسان بسیار سخت می گذشت. او برای تأمین غذا و حفظ کردن خود از آسیب سرما و حیوانات درنده و بیماری ها باید کوشش بسیاری می کرد.و تمامِ قوای جسمی و روحی خویش را به کار می گرفت.
با گذشت زمان بر تجربیّات انسان افزوده شد و به تدریج توانست ابزار بسازد، کشاورزی کند، خانه بسازد، وسایل حمل و نقل تهیّه کند و روز به روز بر طبیعت تسلّط بیشتری یابد. کم کم شهرها به وجود آمدند، دولت ها تشکیل گردیدند،پیامبران برای هدایت انسان ها مبعوث شدند و اینک ما، با وجودجنگ های خونین و سایر مشکلات و مسائل، میراث هایی اززندگی، تلاش و کوشش و اندیشه های پیشینیان در اختیارداریم. تاریخ شرح همین ماجراهاست؛ تاریخ سرگذشت زندگی اجتماعی انسان است؛ سرگذشتی که بسیار طولانی است و خوداز ماجراهای بسیاری تشکیل شده است.

این پاورپوینت در 23 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن کتاب با افکت و طراحی عالی بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای ، اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل :700 کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط