تحقیق درباره الکترود مغزی

تحقیق درباره الکترود مغزی

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

الکترود مغزی

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درباره الکترود مغزی

این تحقیق در 20 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد.

فهرست

الکترودهای روی سر: 2

تاريخچه: 2 تحقیق درباره الکترود مغزی

منشاء سيگنال: 2

تئوری دستگاه : 3

ريتم هاي  EEG انسان بالغ در حالت بيداري: 3

باندهای فرکانسی: 3

امواج آلفا : 4

امواج ميوي رولانديك : 4

امواج تتا : 6

امواج دلتا : 6 تحقیق درباره الکترود مغزی

الكترود ها : 6

قرار دادن الكترودها روي سر: 8

روش هاي ثبت سيگنال EEG : 9

1-  ثبت نسبت به مرجع. 9

2-  ثبت دو قطبي. 9

مونتاژ ها: 10

تقويت كننده ها: 11

كارايي الكترودها 11

دستگاه های ثبت كننده مدرن : 12

مراحل پردازش : 13

كاربردهاي EEG.. 15

1- بيماري صرع : 15 تحقیق درباره الکترود مغزی

آلزايمر و پاركينگسون. 16

الگوهاي رفتاري مغز و كاربردهاي عملي آن. 16

شناسايي اشخاص… 16

بررسي وضعيت هوشياري تحت هيپنوتيزم، مديتيشن و موسيقي : 17

هشدار تغيير وضعيت هوشياري: 17

تقابل انسان و كامپيوتر. 18

اشكالات گزارش شده سيستم EEG   18

قسمتی از تحقیق


تحقیق درباره الکترود مغزی

تاريخچه:

نخستين بارCaton در سال1875سيگنال EEG را با كمك الكترودهاي داخلي از سطح كورتكس مغز ثبت نمود.اما نخستين كسي كه  سيگنالEEG را با كمك الكترودهاي سطحي از سطح جمجمه ثبت نمود هانس برگر نام داشت كه در سال 1929ثبت اين سيگنال و تغيرات آن در موقع خواب وبرخي بيماريها نظيرصرع را به جامعه عملي گزارش داد پس از آن تصاويرBrain،toposcope كه از سيگنال EEG  به دست مي آيند توسط دانشمندان ديگر توصيف شدند. تحقیق درباره الکترود مغزی

تئوری دستگاه :

تشخيص هر ريتم اين سيگنال احتياج به  تجربه و مهارت زيادي دارد. امواج و ريتمهاي سيگنالEEG  در نقاط و محلهاي خاصي از سر و در شرايط بخصوصي ظاهر مي شود. بنابراين قرار گرفتن الكترودها بر روي سر استاندارد شده است.

امواج بتا :

امواج بتا در EEG  به محدوده فركانسي بالاي 13 هرتز اتلاق مي شود. در نواربرداري هاي رايج به دليل وجود فيلتر، فركانس هاي بالاي 70 هرتز به طور قابل ملاحظه اي تضعيف مي شوند و اين خود به خود حد بالايي را براي امواج بتا، بين 50 تا 100 هرتز اعمال مي كند. فعاليت ريتميك بتا بيشتر در در ناحيه فرونتال و سنترال ديده مي شود و فركانس آن به طور معمول از 30 هرتز بيشتر نيست. تحقیق درباره الکترود مغزی

قرار دادن الكترودها روي سر:

محل قرار گرفتن الكترودها روي سر در بيشتر نقاط دنيا يكسان بوده واز يك استاندارد بين المللي موسوم به سيستم 20-10 پيروي مي كنند. فواصل الكترودها نيز بايد هم در محور طولي و هم در محور عرضي حتي المقدور برابر باشد.

مونتاژ ها:

براي بررسي درست فعاليت الكتريكي مغز استفاده از يك كانال كافي نيست و معمولاً بين 8 تا 21 كانال ( و گاهي تا 128 كانال) EEG ثبت مي شود. تا با مقايسه كانال هاي گوناگون بتوان نتايج بهتر و دقيقتري به دست آورد. تركيب دو الكترود فعال يا يك الكترود فعال با الكترود مرجع را كه براي ثبت يك كانال EEG استفاده مي شود ، انشعاب گويند. ترتيب انتخاب انشعابات را مونتاژ مي نامند. صدها مدل و روش گوناگون وجود دارد كه با آنها مي توان 21 الكترود دستگاه EEG را به صورت 8 يا 16 كاناله مونتاژ كرد.

آلزايمر و پاركينگسون

اينها نمونه هايي از بيماري هاي دژنراتيو هستند كه در آن نرون ها در بعضي بخش هاي مغز به دليلي ناشناخته مي ميرند يعني بدون آنكه فرد دچار سكته، تومور، يا التهاب و عفونت باشد سلول ها ي مغزي مي ميرند شايد دليل اين امر يك تغيير ژنتيكي در سلول باشد كه در آن ژني كه عمر سلول را تعيين مي كند دچار تغيير يا اشكال شود. تحقیق درباره الکترود مغزی

محصولات دیگر :

تحقیق مناطق آلوده به مین

تحقیق درباره اصلاحات در اسلام

تحقیق درمورد خشکسالی

قیمت محصول : 125,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09368730522)باشید.

دیدگاه کاربران ...