تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

پیوند شیمیایی

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

این تحقیق در 18 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد.

فهرست

پیوند شیمیایی و انواع آن. 1

دید کلی. 1 تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

پیوند شیمیایی در هیدروژن. 1

پيوندهاي شيميايي. 1

پيوند يوني: 2

انواع پيوندهاي کوالانسي معادلات بالا. 4

پيوند کوالانسي قطبي: 5

پيوند هيدروژني: 5 تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

انواع پیوند شیمیایی. 6

پیوند کووالانسی. 6

پیوند داتیو. 7 تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

پیوند الکترووالانسی (یونی) 8

پیوند کووالانسی. 9

اطلاعات اولیه. 9

استحکام پیوند کووالانسی. 9

نحوه تشکیل اوربیتال مولکولی. 9

نماد ساختار مولکول. 9

شرایط تشکیل پیوند هیدروژنی. 11

توجیه خواص غیرعادی برخی از مواد 11

خواص ترکیبات دارای پیوند کووالانسی. 12

علت شناور بودن یخ. 12

کاربردهای پیوند هیدروژنی. 13

پیوند یونی. 13

ماهیت یون. 13

خواص مواد مرکب یونی. 13

گروههای حاوی پیوند یونی. 14

عناصرگروه IA (فلزات قلیایی) 14 تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

عناصر گروه IIA (فلزات قلیایی خاکی) 14

عناصر گروه VIIA (هالوژنها) 15

عناص گروه VIA (گروه اکسیژن) 15

فرمول شیمیایی مواد مرکب یونی. 15

نمونه ای تحقیق


تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

پیوند شیمیایی و انواع آن

اتمهای گازهای بی‌اثر میل ندارند با عنصرهای دیگر پیوند تشکیل دهند یا با اتمهای دیگری از نوع خود به یکدیگر بپیوندند، ولی عنصرهای دیگر به جز گازهای بی‌اثر نمی‌توانند به تنهایی و بدون پیوستن به اتمهای عنصرهای دیگر یا اتمهای دیگری از نوع خود به بقای خود ادامه دهند و حتما باید با اتم یا اتمهای دیگر پیوند تشکیل دهند. به هم پیوستن دو اتم را معمولا تشکیل پیوند می‌گویند .

پيوند کوالانسي قطبي

اين پيوندها بين پيوندهاي يوني و کوالانسي قرار مي گيرند. در اين پيوند، اتم ها الکترون هايشان را به اشتراک مي گذارند اما الکترون ها بيش تر وقت خود را در اطراف اتمي با مقدار الکترونگاتيوي بزرگ تر مي گذرانند. بهترين مثال اين پيوند، مولکول آب است. اکسيژن بسيار الکترونگاتيوتر از هيدروژن است؛ بنابراين الکترون هاي شرکت کننده در پيوند قطبي آب، بيش تر وقت خود را سمت اکسيژن سپري مي کنند. تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

پیوند داتیو

اتم نیتروژن با سه اتم هیدروژن ، پیوند کووالانسی معمولی تشکیل می‌دهد و به آرایش الکترونی گاز بی‌اثر می‌رسد. پس از این عمل ، برای نیتروژن یک جفت الکترون غیر پیوندی باقی می‌ماند که می‌تواند آن را بصورت داتیو در اختیار اتمهایی که به آن نیاز دارند، قرار دهد. از سوی دیگر ، اتم هیدروژن که یک اتم الکترون در اوربیتال  آن موجود است، هر گاه این الکترون را از دست بدهد، به یون  تبدیل می‌شود که اوربیتال  آن خالی است.

پیوند الکترووالانسی (یونی)

در اتم لیتیم ، 2 الکترون وجود دارد که یک الکترون ، در لایه والانس آن قرار دارد. به هنگام تشکیل پیوند ، چون این اتم در دومین سطح انرژی دارای جفت الکترون غیر پیوندی نیست و تفاوت سطح انرژی اول و دوم نیز بسیار زیاد است، نمی‌تواند الکترون خود را برانگیخته کند. بنابراین در خارجی‌ترین سطح انرژی ، تنها یک الکترون خواهد داشت. هرگاه این اتم بخواهد پیوند کووالانسی تشکیل دهد، باید یک اتم تک الکترونی دیگر مانند فلوئور پیوند تشکیل دهد و  را تولید کند. تحقیق درمورد پیوند شیمیایی

اطلاعات اولیه

میلیون‌ها ماده مرکب شناخته شده فقط از غیر فلزات ترکیب یافته‌اند. این مواد مرکب فقط شامل عناصری هستند که در هر اتم 4 ، 5 ، 6 یا 7 الکترون والانس دارند. بنابراین الکترون‌های والانس اتم‌های غیر فلزی ، آنقدر زیاد است که اتم‌ها نمی‌توانند با از دست دادن آنها ساختار یک گاز نجیب را به دست آورند. معمولا غیر فلزات با جفت کردن الکترون‌ها پیوند ایجاد می‌کنند و در این فرآیند به ساختار یک گاز نجیب می‌رسند. 

محصولات مشترک

تحقیق درباره تاثیر رنگ در تزئینات خانه 

تحقیق درباره پارتیزان

تحقیق درمورد آسیب های شایع ورزشی

تحقیق درمورد بیماری ام اس

قیمت محصول : 115,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09368730522)باشید.

دیدگاه کاربران ...