تحقیق در مورد نقش رسانه در ترویج دین

تحقیق در مورد نقش رسانه در ترویج دین

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

نقش رسانه در ترویج دین

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

نمونه عکس تحقیق در مورد نقش رسانه در ترویج دین

تحقیق در مورد نقش رسانه در ترویج دین

این تحقیق در 23 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد

فهرست مطالب
چکیده: 0
مقدمه 3
تعریف رسانه 4
اهمیت رسانه 4
تأثیر رسانه در فرهنگ اجتماعی 5
نقش و جايگاه رسانه‌های فرهنگی 6
نقش و تأثیر رسانه ها در شکل دهی فرهنگ اجتماعی 7
دین از نگاه رسانه 8
رسانه از نگاه دین 10
رسانه ابزاری برای گسترش و انتقال پیام دین 10
نحوه عملکرد رسانه ها در جامعه دینی 11
کارکردهای رسانه در توسعه ی فرهنگ دینی 12
دین، رسانه و هویت 12
رسانه های فعال کشور به ویژه رسانه های دیداری-مفروض اصلی ما-سه رسالت اساسی دارند: 14
تعامل دین و رسانه 14
به طور کلی دیدگاه های مختلف در این زمینه را می توان به سه دسته تقسیم نمود: 15
دین، رسانه و خانواده 16
دین، رسانه و کودکان 17
تاثیر مخرب معنوی رسانه ها بر روی کودکان 18
یک-اجتماعی شدن 18
دو-آموزش 19
نتیجه گیری 20
راهکارهای توسعه فرهنگ رسانه ای دین 20
الف) اجرای قانون رسانه ها 20
ب) پای بندی به اصول ارزشی مشترک 20
ج) تهیه فیلم های متناسب با باورهای ملی-مذهبی 20
د) تلاش برای تولید فیلم 20
هـ) نهادینه سازی تعهد در برابر فرهنگ دینی 21
فهرست منابع : 22
منابع کتابی: 22
منابع اینترنتی: 23

نمونه عکس تحقیق در مورد نقش رسانه در ترویج دین

نمونه عکس تحقیق در مورد نقش رسانه در ترویج دین

تعریف رسانه

رسانه یک ابزار فیزیکی مانند کتاب، تلویزیون، انترنت برای نگهداری اطلاعات و انتقال نظرات است؛ به تعبیری دیگر رسانه‌، هر نوع واسطه يا مجـاري انتقال پيام است ‌که از طريق فرستنده اعمال مـي‌شود

اهمیت رسانه

در اهمیت ریانه می توان گفت رسانه‌ها‌، توانايي درک مسير حـرکت جامعـه را به افراد و آحاد جامعه مي‌دهند. رسانه‌ها با کاهش پيچيدگي ارتباطي ميان مردم و مسؤولين و مردم با مردم به ايجاد وفاق اجتماعي کمک مـي‌نمايند‌.

تأثیر رسانه در فرهنگ اجتماعی

در جوامع ابتدائی فرهنگ ها زودتر شكل می گيرند و ديرتر هم از بين می روند؛ گاهی در جوامع كوچك حرف يا حركت يك فرد عادی شايد چنان نقشی در زندگي آنان بازي كند كه تأثيری طولانی مدت داشته باشد، اين وضع تا زماني مؤثر است كه جوامع كوچك تحت تأثير جوامع بزرگتر اطراف قرار نگيرند.

نقش و جايگاه رسانه‌های فرهنگی

گوناگونی مطبوعات و گسترش انتشار نشریات متنوع و متفاوت و به طور کلی جایگاه شایستهء رسانه ها در تنویر افکار و ایجاد فضای مناسب برای گفت و گو و برخورد سالم و سازندهء نظرات و همچنین اهمیتی که رسانه های گروهی در ارتقاء سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند، بی گُمان یکی از مهمترین عوامل توسعه فرهنگی و از نشانه های پویایی و تحرک هر جامعه می باشد. بدیهی است که توسعه فرهنگی” به معنای گسترده آن که در برگیرنده گشایش و گسترش گفت و گو های فلسفی و فرهنگی و ادبی و هنری می باشد” ‌.

محصولات دیگر:

قیمت محصول : 85,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود.در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09352817947)باشید.

دیدگاه کاربران ...