پاورپوینت درس15 تاریخ ایران وجهان 1 دوم انسانی

پاورپوینت درس15 تاریخ ایران وجهان 1 دوم انسانی

بخش چهارم
ایران از ورود اسلام تا صفویان
درس پانزدهم
ورود اسلام به ایران

مقدمه
ورود اعراب مسلمان به ایران و سقوط امپراتوری ساسانی،رویدادی مهم و سرنوشت ساز در تاریخ کهن سرزمین ما به شمار می رود.پیامد این رویداد به تغییر و تحول سیاسی محدود نبود؛ بلکه از آنجایی که اعراب حامل دین جدیدی بودند، دگرگونی های اساسی در ابعاد عقیدتی،فکری،فرهنگی و اجتماعی زندگی ایرانیان رخ داد.در این درس با ورود اعراب مسلمان به ایران و دو قرن حکومت آنان بر ایران ونیز چگونگی گرویدن ایرانیان به دین اسلام آشنا می شوید.

ورود اسلام به ایران و سقوط ساسانیان تلاش مسلمانان برای گسترش اسلام در قلمرو تحت حاکمیت امپراتوری ساسانی از زمان پیامبر اکرم آغازشد. براثر آن تلاش ها، مرزبانان ساسانی و سایر ایرانیان مستقر در یمن، بحرین و عمان مسلمان شدند و یا در شماراهل ذمّه 1درآمدند.
در درس ١٢ خواندید که ابوبکر، خلیفهٔ اول پس از سرکوب مخالفان داخلی و دفع آشوب مدعیان دروغین نبوّت، به سپاهیان مسلمان دستور داد در سرحدات امپراتوری های ساسانی و روم جهاد کنند. در دوران خلافت عمر، مسلمانان با جدیت بیشتری به فتح دیگرسرزمین ها ادامه دادند. در دوران این خلیفه، اعراب مسلمان در چند نبرد سرنوشت ساز ارتش ساسانی راشکست دادند و از مسیرهای مختلف اقدام به پیشروی در خاک ایران کردند.
1 اهل ذمّه به پیروان دین های مسیح، یهود و زردشت گفته می شد که اجازه داشتند با شرایطی از جمله پرداخت جزیه در قلمرو تحت حاکمیت مسلمانان زندگی کنند.

این پاورپوینت در 25 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ،اسلاید های متن کتاب به صورت کامل و دقیق کاملاً تایپ شده بدوه هیچ گونه کسر واضافه ای با افکت(انیمیشن) ،طراحی و رنگ بندی عالی و اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل700 کیلو بایت

aval darse15tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید معرفی

aval darse15tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید معرفی

nemoneh darse15tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید نمونه

nemoneh darse15tarikh iran ve jahan1 dovom ensaniاسلاید نمونه

، پاورپوینت درس15 تاریخ ایران وجهان 1 دوم انسانی، پاورپوینت بخش چهارم ایران از ورود اسلام تا صفویان تاریخ ایران وجهان1، بخش چهارم ایران از ورود اسلام تا صفویان، پاورپوینت درس پانزدهم ورود اسلام به ایران تاریخ ایران و جهان دوم انسانی، درس پانزدهم ورود اسلام به ایران تاریخ ایران و جهان1 دوم انسانی، پاورپوینت درس15 تاریخ ایران و جهان1، پاورپوینت درس پانزدهم تاریخ ایران و جهان دو مانسانی، پاورپوینت درس ورد اسلان به ایران تاریخ ایران و جهان1 دوم انسانی، دانلود رایگان پاورپوینت درس 15 تاریخ ایران و جهان1 دوم دبیرستان رشته انسانی، پاورپوینت درس ورد اسلام به ایران تاریخ ایران و جهان1، دانلود پاورپوینت درس 15 تاریخ ایران و جهان1 دوم دبیرستان رشته انسانی، پاورپوینت درس تاریخ ایران و جهان دوم انسانی، پاورپوینت بخش چهارم ایران از ورود اسلام تا صفویان درس پانزدهم ورود اسلام به ایران تاریخ ایران وجهان


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط