پاورپوینت درس 24 تاریخ ایران و جهان سوم انسانی

پاورپوینت درس 24 تاریخ ایران و جهان سوم انسانی

درس24
انقلاب اسلامی ایران
مقدمه
نهضتی که با قیام ١٥ خرداد ١٣٤٢ علیه رژیم پهلوی به  رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد و با فراز و نشیب فراوان تا سال ١٣٥٦ تداوم یافته بود، در سال ١٣٥٦ چنان گسترده وفراگیر شد که در قالب یک انقلاب باشکوه در ٢٢ بهمن ١٣٥٧ به پیروزی رسید.
وضعیت عمومی ایران در سال 1356 ش
فاصلهٔ روزافزونی که حکومت طاغوت را از ملت جدا ساخت، در سال 1356 ش. به حداکثرخود رسیده بود. ضدیّت این حکومت با اسلام و معنویت و اخلاق به اندازه ای آشکار شده بود که به اثبات نیازی نداشت. در میان مردم همه جا صحبت از دیکتاتوری شاه و ستمگری نظام شاهنشاهی بود.
صدها روحانی مبارز در زندان بودند و بسیاری از استادان دانشگاه، گویندگان و دانشمندان بزرگ ازجمله استاد شهید مطهری اجازهٔ سخن گفتن در مجالس و محافل را نداشتند.
پول بی حساب نفت که به ویژه از سال 1350 یک باره به سرعت افزایش یافته بود، سرمایه داران وابسته به غرب و رژیم طاغوت را در عرض مدت کوتاهی چنان تقویت کرده بود که از حدّ انتظار خود آنان هم بیرون بود. در عوض،محرومان و مستضعفان، کارگران و روستاییان برای گذراندن زندگی به شهرها هجوم می آوردند. انقلاب سفید شاه نتیجهٔ خود را نشان داده بود که عبارت بود از: نابودی اقتصاد ایران و وابستگی به بیگانگان.
درحالی که بسیاری از روستاهای ایران راه، آب آشامیدنی، برق و حتی حمام نداشتند، سرمایه داران آمریکایی به تهران می آمدند تا برای غارت ثروت ملی ما با حکومت پهلوی قراردادهای کلان منعقد کنند.

این پاورپوینت در33 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن کتاب بصورت دقیق و کامل بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای با افکت، طراحی و رنگ بندی عالی،اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل 1.42 مگابایت

 

aval darse 24 tarikh iran ve jahanاسلاید معرفی

aval darse 24 tarikh iran ve jahanاسلاید معرفی

nemonehdarse 24 tarikh iran ve jahanاسلاید نمونه

nemonehdarse 24 tarikh iran ve jahanاسلاید نمونه

 


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط