پاورپوینت فصل6فیزیک دوم دبیرستان

پاورپوینت فصل6فیزیک دوم دبیرستان

فصل 6
گرما و قانون گازها
کویر لوت با دمای بیشینه ای در
حدودc  70° در روزهای آفتابی
یکی از گرم ترین نقاط جهان است.
چرا پارچهٔ خیسی که روی بندی پهن شده است، ساعتی بعد خشک می شود؟ چگونه بادهای ساحلی به وجود می آیند؟ چگونه شیشه های دوجداره مانع از اتلاف گرما می شوند؟ چگونه با اسپری کردن باغ های میوه می توان از یخ زدن آنها در شب های سرد جلوگیری کرد؟ چرا بیشتر پل ها به صورت بخش هایی مجزا ساخته می شوند که فاصلهٔ کمی بین آنها وجود دارد؟ پالتوها چگونه ما را از سرما  محافظت می کنند؟ چگونه موهای خرس های قطبی می تواند آنها را از سرمای کشندهٔ قطب در امان نگه دارد؟ چگونه قندیل های یخی گسترش می یابند؟
ویلیام تامسون کلوین 1
ریاضیدان، فیزیکدان و مهندس بریتانیایی در ٢8 ژوئن 8٢٤ 1م. (1٢٠٣ ه.ش)در شهر بلفاست  ایرلند به دنیا آمد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه گلاسکو به انجام رسانید و در این دوران، غیر از اختراعات مختلف، کارهای مهمی در تحلیل ریاضی وا رالکتریسیته و نیز فرمول بندی قوانین اول و دوم ترمودینامیک انجام داد ونقشی مهم در احیای رشتهٔ فیزیک در عصر مدرن ایفا کرد. با این حال، عمدهٔ شهرت کلوین به خاطرتعیین دقیق صفر مطلق برابر با-273/15°C است و این در حالی  است که پیش از او سَدی کارنو ی  فرانسوی در سال 18٢٤ ، یعنی همان سالی که کلوین زاده شد، مقدار 267 – را برای دمای صفر مطلق پیشنهاد داده بود. با این وصف، یکای دما در SI به افتخاراین کار کلوین، به اسم او نامگذاری شده است. او همچنین به خاطر دستاوردهای علمی خود از سال  1892 به لُرد کلوین ملقب شد واولین دانشمند بریتانیایی نام گرفت که به مجلس لُردها راه یافت. کلوین در 1٧ دسامبر 1907 م. ( 1286ه.ش)در سن 83 سالگی دراسکاتلند دیده از جهان فرو بست.
پاسخ این پرسش ها و بسیارى از پرسش هاى مشابه را مى توان با بررسى گرما و اثرهاى آن به دست آورد. شما در کتاب فیزیک ( 1) و آزمایشگاه با مفهوم هاى فیزیکى دما و گرما آشنا شدید. در این فصل ضمن یادآورى آن مفهوم ها به بررسى روش گرماسنجى و اندازه گیرى گرماى ویژه، تغییر حالت موادو گرماى ذوب و تبخیر مى پردازیم. علاوه بر این، اثر تغییر دما بر طول یا حجم جامدها ، مایع ها و گازها  را بررسى مى کنیم و راه هاى انتقال گرما را مورد بحث قرار مى دهیم و سرانجام قانون گازها را به طورمختصر بررسی می کنیم.

این پاورپوینت در128 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلایدهای متن کتاب به صورت دقیق و کامل کاملاً تایپ شده با افکت و طراحی و رنگ بندی عالی ،اسلاید تشکر و پایانی حجم فایل:3.48 مگابایت

نمونه اسلاید ها ی پاورپوینت

NEMONEH4FASLE6PHYSIC 2اسلاید نمونه

NEMONEH4FASLE6PHYSIC 2اسلاید نمونه

NEMONEH2FASLE6PHYSIC 2نمونه

NEMONEH2FASLE6PHYSIC 2نمونه

NEMONEHavalFASLE6PHYSIC 2اسلاید معرفی

NEMONEHavalFASLE6PHYSIC 2اسلاید معرفی

، پاورپوینت فصل6فیزیک دوم دبیرستان،پاورپوینت گرما وقانون گازها فیزیک دوم دبیرستان، دانلود پاورپوینت فیزیک دوم دبیرستان فصل6، پاورپوینت آماده درس6فیزیک2گرما و قانون گازها، پاورپوینت گرما و قانون گازها، پاورپوینت گرما فصل6فیزیک دوم دبیرستان، دانلود پاورپوینت فصل6فیزیک2، پاورپوینت فصل6فیزیک رشته ریاضی و تجربی، پاورپوینت فصل6فیزیک دوم بدیرستان رشته ریاضی و فیزیک


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط