پاورپوینت درس11جغرافیای دوم دبیرستان

پاورپوینت درس11جغرافیای دوم دبیرستان

درس یازدهم :
انسان و مخاطرات طبیعی

در درس قبل با چگونگی وقوع بعضی از مخاطرات طبیعی آشنا شدید. ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که آیا همیشه حوادث طبیعی منجر به بلایای طبیعی می شوند؟ پاسخ این سؤال نیاز به توضیح بیشتری دارد. دقت کنید اگر زلزله در یک شهر با جمعیت چند میلیونی رخ بدهد، خطر بیشتری دارد یا در یک منطقهٔ کوهستانی خالی از جمعیت؟ طبیعی است چون در مناطق بدون جمعیت خسارتی به جان و مال انسان ها وارد نمی آید، نمی توان آن را خطر طبیعی به حساب آورد. برعکس وقوع حوادث در مناطق مسکونی مثل شهرها و روستاها سبب می شود که به آن نام خطر یا بلای طبیعی بدهیم.
چه موقع حوادث طبیعی اثرات مفید برجای می گذارند؟
ممکن است حوادث طبیعی موجب بهبود زندگی انسان ها شود؟ اگر بدانیم که بهترین زمین های کشاورزی، زمین هایی اند که دارای رسوبات سیلابی رودخانه ها هستند یا بهترین ماده برای تقویت زمین های کشاورزی خاکستر آتشفشانی است، مطمئن می شویم که حوادث طبیعی گاه به بهبود زندگی انسان کمک می کنند!

این پاورپوینت در 31اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن با افکت ،طراحی ، و رنگ بندی عالی به صورت کاملا تایپ شده و بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای، اسلاید تشکر و پایانی .حجم فایل1.72 مگابایت

aval jeography 2 darse11hsاسلاید معرفی

aval jeography 2 darse11hsاسلاید معرفی

nemoneh jeography 2 darse11


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط