تحقیق در مورد ورزش چوگان

تحقیق در مورد ورزش چوگان

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

ورزش چوگان

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

نمونه عکس تحقیق در مورد ورزش چوگان

این تحقیق در 5 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد

فهرست مطالب
تاریخچه 1
مشخصه‌های زمین چوگان: 2
تعداد بازیکنان 3
هدف و قوانین بازی 3
خطاهای ورزش چوگان 3
انواع جریمه‌های بازی چوگان 3
داوری در چوگان 4
شروع مسابقه چوگان 4
نحوه ثبت امتیازات 5
اسبهای چوگان 5
وسائل ضروری سوارکار 5
اندازه چوب چوگان و توپ 6
ثبت جهانی چوگان 6

 

تحقیق در مورد ورزش چوگان

تحقیق در مورد ورزش چوگان

نمونه عکس تحقیق در مورد ورزش چوگان

تعداد بازیکنان

در هر تیم چهار نفر بازی می‌کنند. نفر اول یک مهاجم است و کار او حمله و نیز کمک به مدافع است. نفر دوم نیز مهاجم است، ولی وظیفه او در دفاع مهم‌تر است. نفر سوم که معمولاً بهترین بازیکن تیم است، وظیفه دارد تا حرکات دفاعی را به ضد حمله تبدیل کند.

تاریخچه

چوگان از ورزشهای کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است. این رشته به دلیل رواج در میان پادشاهان و بزرگان به بازی شاهان معروف است. نام چوگان از نام چوبی که در آن استفاده می‌شود برگرفته شده‌است. این بازی در ابتدا عنونی نظامی و جنگی داشت

خطاهای ورزش چوگان

• قطع مسیر سوارکاری که در طول مسیر خود در حال زدن توپ است و با این کار، انداختن جان اودر مخاطره ضربه زدن از جهت مخالف (از سمت چپ). سوارکاری و یا زدن ضربه به شکلی که برای سایرسوارکارها خطرناک باشد.

شروع مسابقه چوگان

در ابتدای شروع مسابقه، هر دو تیم در میانه زمین و پشت خط میانی صف آرایی کرده و چیدمان مخصوص به خود را می‌گیرند. سپس داور توپ را از فاصله ۶/۴ متری به میان آنها پرتاب می‌کند و بازی با تصاحب توپ از طرف یکی از دو تیم شروع می‌شود.

محصولات دیگر:

قیمت محصول : 57,200 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود.در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09352817947)باشید.

دیدگاه کاربران ...