تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

دکل های انتقال نیرو

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

این تحقیق در 15 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد.

فهرست

دکل های انتقال. 1

مقدمه : 1 تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

دکلهای لتیس بزرگتر، قوی. 1

انواع دکلهای انتقال نیرو از نظر کاربرد : 2

دکلهای آویزی (Suspension Towers): 2

دکلهای زاویه (Tension Towers): 3  تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

دکل‌های انتقال برق تلسکوپی. 3

ساختار دکل‌های برق تلسکوپی. 3

معایب دکل‌های تلسکوپی. 3

کاربرد توپ های رنگی روی خطوط. 4

خطرات خطوط برق فشار قوی. 5 تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

میزان حریم خطوط انتقال نیروی برق فشار قوی. 6

طراحی دکل های فشار قوی. 7

نمونه ای تحقیق


تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

مقدمه 

دکلهای انتقال نیرو به دو دسته‎ی دکلهای مشبک (لتیس=Lattice) و دکلهای تلسکوپی (تک پایه) تقسیم می‎شوند. ‎تر و ارزان‎تر هستند. دکلهای تلسکوپی زیباتر هستند و جای کمتری می‎گیرند و در وسط بلوارها قابل نصب می‌باشند. 

معایب دکل‌های تلسکوپی

از معایب این دکل‌های تلسکوپی به بد منظر بودن آنها اشاره شده است. این مورد مخصوصا در مورد دکل‌های انتقال نیرو مطرح است تا دکل‌های روشنایی. مشکل اصلی مردم با این دکل‌های تلسکوپی انتقال نیرو، از باب شایعاتی است که در مورد احتمال بیماری و سرطان‌زا بودن پایه‌های برق فشار قوی مطرح می‌شود. اصولا مردم دوست ندارند یک دکل فشارقوی برق از وسط کوچه‌شان عبور کند.

خطرات خطوط برق فشار قوی

شبکه های برق فشار قوی شامل دو میدان مغناطیسی و الکتریکی می باشند. میدان مغناطیسی حاصل از عبور جریان برق تحت هر ولتاژی بوده بطوری که فقط وابسته به جریان برق می باشد و به ولتاژ شبکه برق ارتباطی ندارد. جریان شبکه های برق فشار قوی در حدود 300 آمپر بوده که میدان مغناطیسی حاصل از آن در خارج از حریم درجه یک بسیار ناچیز است بطوری که هیچگونه اثر سوئی روی بدن انسان ندارد. برای مقایسه می توان گفت میدان مغناطیسی یک بخاری برقی با جریان 3 آمپر که در فاصله 1 متری ما قرار دارد برابر میدان مغناطیسی حاصل از شبکه برق فشار قوی است که با جریان 300 آمپر در فاصله 10 متری ما می باشد. شدت میدان مغناطیسی حاصل از جریان 3 فاز در فواصل بیش از حدود 5 متر بطور تقریبی با فاصله بصورت توان دوم نسبت عکس دارد. تحقیق درباره دکل های انتقال نیرو

میزان حریم خطوط انتقال نیروی برق فشار قوی

طبق قانون سازمان برق ایران و تصویب نامه هیات وزیران در سال 1347 حریم خطوط انتقال عبارتست از:الف: حریم درجه یک، دو نوار موازی خط انتقال در طرفین آن و متصل به تصویر فاز کناری روی زمین است که عرض هر یک از این دو نوار در سطح افقی در توضیحات ذیل آمده است.ب: حریم درجه دو، دو نوار در طرفین حریم درجه یک و متصل به آن است .فواصل افقی حد خارجی حریم درجه دو از محور خط (محور خط، خط واصل بین مراکز دو پایه مجاور است) در هر طرف مطابق ذیل می باشد.

محصولات دیگر

پاورپوینت شب یلدا

پاورپوینت امیرکبیر

اخبار مربوط به هک و هکرها

قیمت محصول : 128,000 ریال
تضمین رضایت شما
تضمین رضایت شما بعد از خرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. پشتیبانی محصول 09368730522 زاهدی

دیدگاه کاربران ...