تحقیق در مورد سبلان

تحقیق در مورد سبلان

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

سبلان

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

نمونه عکس تحقیق در مورد سبلان

تحقیق در مورد سبلان

این تحقیق در 14 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد

 

فهرست مطالب
مقدمه و تعریف: 3
ریشه نام 3
حدود جغرافیایی 4
صعود به کوه 5
حضرت محمد (ص) در مورد کوه ساوالان چنین فرموده اند : 5
قلل ساوالان 6
قارتال 8
دریاچه قله سبلان 8
عروس خوابیده 9
قداست ساوالان 10
تاریخ تاسیس منطقه از ابتدا تاکنون 11
وسعت منطقه 11
جاذبه های اکوتوریستی 12
وضعیت عمومی اقتصادی اجتماعی 12
تعارضات مهم منطقه 13
منابع: 14

نمونه عکس تحقیق در مورد سبلان

نمونه عکس تحقیق در مورد سبلان

 

مقدمه و تعریف:

سبلان (تلفظ نام در ترکی آذربایجانی: ساوالان)، از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمال غرب این کشور و در استان اردبیل قرار دارد.

ریشه نام

سبلان در میان ترک زبانان محلی ایران “ساوالان” خوانده می شود، که در طول تاریخ با توجه به تغییر مذاهب حاکمه، معانی مختلف و گاه متضادی به آن نسبت داده شده است

حدود جغرافیایی

کوه سبلان در 35 کیلومتری غرب شهر اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع است. از لحاظ تقسیمات اداری استان اردبیل، این کوه در مرز بین بخش مرکزی شهرستان اردبیل و بخش لاهرود شهرستان مشکین شهر واقع می باشد.

قارتال

در جبهه غربی قله سلطان و در کنار جانپناه، سنگی به شکل عقاب به نام قارتال (در ترکی آذربایجانی به معنی عقاب) قراردارد که در طول زمان به نماد سبلان تبدیل شده‌است.این قطعه سنگ به شکل عقابی است که نشسته و سر را به جانب شرق چرخانده است.

قداست ساوالان

می‌گویند یکی از نشانه‌های تقدس ساوالان سوگند به آن است، نام ساوالان هنوز یکی از مهمترین سوگندهای ساکنان اطراف کوه و عشایر کوچنده شاهسون به شمار می‌آید. سوگند را به عنوان «سولطان ساوالان» یاد می‌کنند چرا که کوه بدین نام شناخته می‌شود .

محصولات دیگر:

 

 

قیمت محصول : 85,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود.در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09352817947)باشید.

دیدگاه کاربران ...