تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

این تحقیق در 16 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، می باشد.

فهرست

وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم 1

وضعیت اجتماعی زن در جاهلیت قدیم 3

ازدواج و طلاق. 3 تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

پوشش زن. 3

وضعیت اقتصادی زنان در عصر جاهلیت قدیم 7

مهریه: 7

حق ارث: 8

حق نفقه: 9

اشتغال  زنان در جاهلیت قدیم 10 تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

وضعیت فرهنگی و علمی زنان در عصر جاهلیت قدیم 12

منابع: 13

نمونه ای از تحقیق


تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

شناخت وضعیت زن در عصر جاهلی از آن جهت حائز اهمیت است که ما راا به تحول نقش و جایگاه وی در دوره ظهور پیامبر اکرم (صلی ا…علیه وآله وسلم) رهنمون می شود. بررسی و شناخت میزان نقش اسلام در بازگرداندن زن به هویت، حیثیت و کرامت خدا داد انسانی خود، ما را بر آن می دارد جایگاه و موقعیت زن جاهلی را با تأکید بر وحی، مورد دقت قرار دهیم.

پوشش زن

 به گفته بعضی از نویسندگان و تاریخ شناسان، زنان قبل از اسلام حجاب نداشتند، برخی دیگر معتقدند که زنان قبل از اسلام دارای حجاب بودند و عفت آنها ثمره ی آزادیخواهی و استقلال طلبی آن روز عرب می باشد. در این زمینه نظرات متعددی بیان شده است. از آن جمله دکتر هیکل می نویسد:«قبل از اسلام زنان حجاب نداشتند و زینت خود را آشکار می ساختند، بعد ها، اسلام این کار را حرام کرد» تحقیق درباره وضعیت زنان در عصر جاهلیت قدیم

وضعیت اقتصادی زنان در عصر جاهلیت قدیم

 منابع تاریخی در کنار محرومیت های فراوانی که زن در جاهلیت دچار آن بود، سه  محرومیت مالی را گزارش کرده اند؛ محرومیت از ارث و مهریه و حق نفقه که از بارزترین محرومیت های اقتصادی زنان در آن دوران است. گرچه بحث کردن از ارث در ردیف مباحث حقوقی قرار دارد؛ اما از آن جا که ارتباط مستقیم با وضعیت مالی و اقتصادی دارد، در این جا به آن می پردازیم.

مهریه

در عصر جاهلیت نظر به اینکه برای زنان ارزشی قائل نبودند، غالباً مهر را که حق مسلم زن بود، در اختیار اولیای او قرار میدادند، و آن را ملک مسلم آنها می دانستند، گاهی نیز مهر یک زن را، ازدواج زن دیگری قرار می دادند به این گونه که مثلاً برادری، خواهر خود را به ازدواج دیگری در می آورد که او هم در مقابل ، خواهر خود را به ازدواج وی درآورد و مهر این دو زن، همین بود.

تحقیق درمورد منگولیسم

تحقیق درمورد هسته فریت

تحقیق درمورد هندوئیسم

قیمت محصول : 98,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09368730522)باشید.

دیدگاه کاربران ...