تحقیق درباره هندوئیسم

تحقیق درباره هندوئیسم

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

هندوئیسم

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

تحقیق درباره هندوئیسم

این تحقیق در 17 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، می باشد.

فهرست

هندوئیسم و هندوها 1

مقدمه: 1

پیشینه 1 تحقیق درباره هندوئیسم

ریشه نام هندو. 3

آشنایی با آیین هندوئیسم 3

  1. مردم هند پیش از هجوم آریاییها 3

شاخه های هندوگرایی: 4

  1. اصول دین هندو. 5
  2. خدایان ودایی. 5
  3. کتابهای مقدس.. 6 تحقیق درباره هندوئیسم
  4. فرهنگ و تربیت ودایی. 8
  5. فلسفه اوپانیشادها 9
  6. خدایان سه گانه 10
  7. نظریه تناسخ و تصور کارما 11
  8. فلسفه وحدت وجود 12

اصول ایمان هندوان چهار چیز است : 12

  1. فلسفه یوگی یا روش جوکیان. 13

تفاوت هندویزم و هندوتوا با دین هند 13 تحقیق درباره هندوئیسم

منابع: 15

قسمتی از تحقیق


تحقیق درباره هندوئیسم

مقدمه

اصطلاح هندوئیسم دارای خاستگاهی جدید است، غربی ها غالباً این اصطلاح را در مورد دینی که در هند از اکثریت برخوردار است، به کار برده اند. فقط گروههایی که هویت غیرهندویِ مشخصی داشتند، مانند جائین­ها ، بودایی ها، پارسی ها، مسلمان ها، یهودی ها، و مسیحی ها، جزو مقوله عام هندو به شمار نمی آمدند. به کار بردن یک عنوان ابداع شده از سوی بیگانگان، به این دلیل است که واژه ای بومی که معادلی برای این مفهوم باشد، در جنوب آسیا وجود ندارد.

پیشینه

ریشه‌ای هندوگرایی به دوران نوسنگی و دوره هاراپی (۵۵۰۰ تا ۲۶۰۰ پیش از میلاد) بازمی‌گردد. مردمان باستان در سراسر جهان باورهای شَمَنی داشتند و هندواروپاییان نیز از این قاعده جدا نبودند. شمن‌باوری شاخه آریایی در هند خود را به صورت باورهای تانترا نشان داد و تانتراها از سرچشمه‌های آیین هندوئیسم به شمار می‌آیند. این باورهای نخستین بعدها در میان آریاییان اشکال نوین‌تری به خود گرفته و سنتی را پدید آوردند که سنت وِدایی نامیده می‌شود و این سنت در نوشته‌هایی به نام وداها تبلور یافته است.

ریشه نام هندو

هندو برگرفته از نام رودخانه سند است که ایرانیان قدیم به عنوان منطقه جغرافیایی سرزمین پهناور و تمدنی در اطراف رودخانه سند اطلاق می‌کردند این تمدن را موهنجودارو و هاراپا نیز نامیده‌اند. اسکیلاکس یک ایرانی یونانی تبار که از طرف داریوش امپراتور پارسی مامور پیمودن رود سند بود نام هندوس را در نوشته‌های خود بکار برده است. اما بعدها در دوره اسلامی نام هندو علاوه بر جغرافیا به مذهب مردم این منطقه نیز گفته شد و بعدها خود هندوها نیز خود را هندو نامیدندو هندو نام رسمی آئئن و یا مذهب و یا دین شد.. هشتاد درصد از جمعیت ۱٫۲ میلیاردی هندوستان پیرو آیین هندو هستند و حدود ۳۰ میلیون نفر دیگر از پیروان هندوئیسم نیز در دیگر کشورها زندگی می‌کنند. تحقیق درباره هندوئیسم

خدایان ودایی

هندوان به عده بی شماری از خدایان آسمانی و زمینی با اسما و صفات عجیب و غریب معتقدند و به آنها کرنش می کنند و برای هر یک بتخانه های با شکوهی می سازند. این خدایان با هم خویشاوندی سببی و نسبی دارند و ویژگیهای جسمی و روحی هر یک به تفصیل و با ذکر جزئیات در کتب مقدس و فرهنگ دینی هندوان آمده است . اعتقاد به جلوه گری خدایان به شکل انسان و حیوان در ادوار مختلف ، نیز بسیار جلب نظر می کند دسته بندی خدایان در ارتباط با طبقات اجتماعی نیز معهود است . برخی از معروف ترین خدایان هندو عبارتند از: 

اگنی (Agni) یعنی آتش ؛

وارونا (Varuna) یعنی آسمان ؛

ایشوار (Isvara) یعنی قادر متعال ؛

رودرا (Rurdra) یعنی وحشتناک ؛

محصولات

تحقیق درمورد وسایل حرکتی فیلمبرداری

تحقیق درباره نقش هنر و سینما در فرهنگ

تحقیق نقش والدین در توسعه و تقویت فرهنگ نماز و عفاف فرزندان

قیمت محصول : 98,000 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود. در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09368730522)باشید.

دیدگاه کاربران ...