ویژگی ها و نقاط قوت اسکانیا نسبت به سایر برندها

ویژگی ها و نقاط قوت اسکانیا نسبت به سایر برندها    

ویژگی ها و نقاط قوت اسکانیا نسبت به سایر برندها

1)    مجهز به سیستم ترمز تپه
توضیحات آن به صورت شفاهی به مشتری گفته خواهد شد.
2)    SCR
سیستم کاتالیست انتخابی است که گاز آلاینده NOX را به بخار آب و گاز نیتروژن تبدیل می کند همین مزیت باعث داشتن استاندارد  یورو4 کشنده های اسکانیا شده است به همین جهت طبق قوانین راهنمایی و رانندگی مشکلی در شماره گذاری نخواهدداشت.
نکته: توصیه خواهد شد از ادبلو استاندارد استفاده شود جهت حفظ شرایط گارانتی –کاهش مصرف سوخت حداقل تا 3 درصد و سالم ماندن موتور

ادبلو چیست؟

ماده ای است برای خودروهای دارای استاندارد یورو4 به بالا که 32.5 درصد از اوره حاصل از گاز طبیعی و 67.5 درصد از آب مقطر تشکیل شده است به هنگام کار موتور به مقدار اندازه گیری شده درون گازهای داغ خروجی از مانیفولد پاشیده می شود تا اوره تجزیه شود و به آمونیاک تبدیل شده  و با حضور مبدل کاتالتیک با گازهای سمی اگزوز واکنش شیمیای دهد در نتیجه اکسید نیتروژن به گاز نیتروژن و آب تبدیل شود.PH ادبلو 9 است .باو جود این سیستم در استاندارد یورو 4 به ازای هر کیلو متر پیمایش اکسید نیتروژن به 25/. گرم کاهش یافته است مقدار مصرف ادبلو به ازای 2000 کیلو متر 90 لیتر است .
3)    STREAMLINE
با تغییرات در بخش های مختلف بدنه و آیرودینامیک تر شدن خودرو در حدود 3 الی 4درصد در مصرف سوخت بهینه سازی شده است .

دهانه شاسی

دهانه شاسی از103 سانتی متر به 113 سانتی متر افزایش یافته است که باعث پایداری در جاده های ناهموار ایران شده است.همچنین این مزیت باعث پایین آمدن نقطه ثقل خودرو شده است .
لپی ها عوض شده است جهت آیرودینامیک شدن
فنر و بالون کابین عوض شده است
رادیاتور بزرگ شده است که این خود باعث افزایش قدرت سیستم خنک کننده موتور شده است
4)    هزینه نگهداری خودرو اسکانیا پایین است
به دلیل وجود بخش آسیابک که با تصفیه روغن به روش گریز از مرکز باعث تمیز ماندن روغن موتور می شود این سیستم باعث شده است که سرویس اسکانیا در 20 هزار کیلومتر باشد در حالی که سایر برندها در 10 هزار کیلو متراست.

5)    مصرف سوخت پایین

اسکانیا با توجه به تغییرات  STREAMLINE  و آیرودینامیک کردن خودرو همچینین برنامه تعویض دنده در جاده های کفی در دور پایین 11هزار الی 13 هزار RPM  که توسط سامانه کنترل هوشمند موتور ECU و گیربکس  اپتیکروز نظارت می شود باعث کاهش مصرف سوخت شده است  .اسکانیا در 100 کیلومتر مصرف سوختی بین 24 الی 28 لیتر دارد در حالی که سایر برندها مصرف بیشتری دارند .
داف                                 32 لیتر
رنو                                30 لیتر
FH                                34  لیتر
6)    ریتاردر
اصطاحاً هر سیستمی که باعث کند شدن حرکت خودرو شود را ریتاردر می گویند انواع مختلف ریتاردرها عبارتند از ریتاردراگزوز – ریتاردر موتور –ریتاردر گاردان ،اما بهترین نوع آنها ریتاردر هیدرولیکی است که نحوه عملکرد آن به صورت شفاهی و به زبان ساده قابل توضیح است.
7)    توربوشارژ
نحوه عملکرد آن به صورت شفاهی و به زبان ساده قابل توضیح است.
8)    سیستم تزریق سوخت مستقیم
نحوه عملکرد آن به صورت شفاهی و به زبان ساده قابل توضیح است.

9)    اینتر کولر

نحوه عملکرد آن به صورت شفاهی و به زبان ساده قابل توضیح است.
10)    سیستم ترمز ABS-EBS از جمله سیستم های پایداری خودرو
نحوه عملکرد آن به صورت شفاهی و به زبان ساده قابل توضیح است.
11)    مجهز به سیستم گیربکس اپتیکروز
این گیربکس عمل تعویض دنده را به صورت هوشمند با  توجه به شرایط جاده و بار موجود انجام می دهد انتخاب دنده مناسب در دور و گشتاور مناسب موتور از ویژگی ها ی بارز این نوع گیربکس هاست.


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط