تحقیق نسبت جنسی

تحقیق نسبت جنسی

تحقیق درباره نسبت جنسی

فهرست مطالب
نسبت جنسی:    1
نظر داروین؛ انتخاب جنسی بر پایه فراوانی جنسی    1
اصل فیشر در نسبت جنسی؛ اصل سرمایه گذاری برابر    1
چهار نسبت در توزيع جنسى جمعيت قابل استنباط است:    2
نسبت جنسى در طول عمر:    2
جدول نسبت‌هاى جنسى جمعيت کشور به تفکيک شهر و روستا    3
فرمول های محاسبه نسبت جنسی :    4
نسبت جنسی در بدو تولد    4
ضریب تأنیث یا نسبت دخترزایی    4
نسبت پسرزایی    5
نسبت جنسی ویژه    5
علل تغییر نسبت جنسی    5
نسبت جنسی در کشورهای جهان سوم    6
منابع:    8

نسبت جنسی:

نسبت جنسی (به انگلیسی: Sex ratio) به نسبت میان نرها به ماده‌ها در یک جمعیت گفته می‌شود. «نسبت جنسی نخستین» نسبتی است که در زمان لقاح وجود دارد، «نسبت جنسی دومین» نسبتی است که در زمان تولد وجود دارد و «نسبت جنسی سومین» نسبتی است که میان جانداران بالغ وجود دارد.
در انسان، به طور معمول نسبت جنسی ۱۰۵ پسر به ۱۰۰ دختر در نظر گرفته می‌شود، که به آن به طور خلاصه نسبت ۱۰۵ می‌گویند. با این حال، در جوامع انسانی، نسبت جنسی در زمان تولد یا در میان نوزادان می‌تواند به شکل قابل توجهی انحراف داشته باشد که به دلیل سقط وابسته به جنس است. سازمان سیا تخمین می‌زند که نسبت جنسی کنونی جهان در زمان تولد ۱۰۷ پسر به ۱۰۰ دختر است. نسبت مردها به زن‌ها در جهان ۱۰۱ مرد به ازای ۱۰۰ زن است...تحقیق درباره نسبت جنسی

نظر داروین؛ انتخاب جنسی بر پایه فراوانی جنسی

برپایه نظر داروین، فراوانی کنونی جنس‌ها نسبت به یکدیگر، بر نسبت جنسی فرزندان اثر می‌گذارد. برای نمونه اگر میزان نرها در یک جمعیت کم باشد، شانس جفت‌یابی برای ماده‌ها کاهش می‌یابد. در نتیجه، شانس بقای ماده‌ها کاهش یافته و والدین نسبت جنسی را به نفع نرها افزایش خواهند داد.

اصل فیشر در نسبت جنسی؛ اصل سرمایه گذاری برابر

نظریه فیشر درباره علت تقریباً برابر بودن نسبت جنسیتی، یکی از نظریه‌های بسیار ارجاع داده شده در زیست‌شناسی تکاملی است. فیشر دیدگاهش را در استعاره‌ای اقتصادی بیان می‌کند. پدر و مادر انرژی تولید مثلی محدود خود را میان پسرها و دخترها تقسیم می‌کنند، و از سوی هر کدام از آنها سودی دریافت می‌کنند که میزان مشارکت ژنتیکی در نسل‌های آینده‌است. از آنجا که هر فرزند میزان ماده ژنتیکی که از پدر و مادر دریافت می‌کند یکسان است، میزان مشارکت ماده‌ها و نرها در هر نسل یکسان است. در نتیجه نسبت جنسی، بر پایه انتخاب طبیعی، خود را تنظیم می‌کند.
تحقیق درباره نسبت جنسی

نمونه تحقیق درباره نسبت جنسی fehrest nesbat jensiyati

نمونه تحقیق درباره نسبت جنسی fehrest nesbat jensiyati

این تحقیق بصورت فایل ورد در 9 صفحه تنظیم شده است که شامل فهرست مطالب ،متن تحقیق و منابع می باشد.حجم فایل:44 کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط