پاورپوینت درس اول تاریخ ایران و جهان 2 سوم انسانی

پاورپوینت درس اول تاریخ ایران و جهان 2 سوم انسانی

تاریخ ایران و جهان (2)
بخش اوّل:
 تاریخ جهان در قرون جدید و معاصر
درس 1
تحولات مذهبی، فکری وعلمی اروپا در قرون جدید
مقدمه
در درس تاریخ ایران و جهان ( 1)با تاریخ اروپا در قرون وسطا و سپس عصر رنسانس آشنا شدید و دانستید که چگونه اروپاییان این دوران را پشت سر نهادند . در عصر رنسانس ،شهرنشینی توسعه یافت و همراه با زوال فئودالیسم ، بر قدرت پادشاهان افزوده شد؛اکتشافات جغرافیایی دانش بشری را وسعت بخشید . همچنین دولت های اروپایی با مستعمره کردن سرزمین های نو یافته،ثروت و ذخایر آنها را به غار ت بردند.
در این درس با تحولات مذهبی و علمی اروپا درقرون جدیدآشنا می شوید.
زمینه های نهضت پروتستان 1
حاکمیت کلیسا، در قرون وسطا، بر چند اصل اساسی استوار بود. نخست آن که بیرون از آیین مسیحیت، دانش و رستگاری وجود ندارد؛ دوم این که مسیحیان، از مردم عادی گرفته تا پادشاهان،رعایای کلیسایند که رهبری و هدایت آنها توسط حضرت عیسی (ع)به پاپ (عالی ترین مقام کلیسای کاتولیک) واگذار شده است و بالاخره اینکه، هرگونه تفسیر و توضیح کتاب مقدس، آیین ها و احکام مسیحیت جز از طریق کلیسا و رهبران آن نباید صورت گیرد.
 1 Protestant
براساس این اصول، هیچ دانش و معرفتی خارج از حوزهٔ آموزش های رسمی مدارس مذهبی اعتباری نداشت و دخالت در امور سیاسی کشورهای مسیحی و تعیین اسقف برای آنها، حق پاپ تلقی می شد. کلیسا برای تحکیم سلطهٔ خویش و نابودی مخالفان، از دو حربهٔ تکفیر و برپایی دادگاه تفتیش عقاید (انگیزیسیون) 2 استفاده می کرد.

این پاورپوینت در 28 اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن کتاب به صورت دقیق با رنگ بندی و طراحی و انیمیشن های عالی و مرتب بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای ، اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل:371 کیلوبایت

aval darse 1tarikh iran ve jahan2اسلاید معرفی

aval darse 1tarikh iran ve jahan2اسلاید معرفی

nemoneh darse 1tarikh iran ve jahan2اسلاید نمونه

nemoneh darse 1tarikh iran ve jahan2اسلاید نمونه


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط