پاورپوینت درس چهارم جامعه شناسی سوم انسانی

پاورپوینت درس چهارم جامعه شناسی سوم انسانی

درس چهارم
فرهنگ 2
فرهنگ واقعی و فرهنگ آرمانی
اگر آموزه هاي كتاب مطالعات اجتماعي را به خاطر داشته باشيد، مي دانيد هرجامعه اي دارای آرمانهای اجتماعی است. آرمانهای اجتماعی بخشی از فرهنگ هرجامعه هستند. به نظر شما این بخش از فرهنگ در مقايسه با ساير بخش هاي آن چه ويژگي هايي دارد؟
بسیاری از ارزشها ، معیارها و شیوه های زندگی را می شناسیم که مردم، آنها رانیکو می شمارند. مثلاً مردم خدمت به همنوعان خود را می پسندند و خیانت به دیگران یاقتل نفس را گناهي بزرگ می شمارند، دروغگویی، رشوه ، دزدی را ناروا و رعایت مقررات راپسندیده می دانند، احترام به دیگران را کاری پسندیده و غیبت و تهمت را ناصواب می شمارند.
به نظر شما مردم همواره مطابق آنچه خوب می دانند عمل می کنند یا آنکه برخی ازرفتارهای آنان برخلاف ارزشها و هنجارهايي است که از آنها هواداری می کنند؟
بسیاری از ارزشها و هنجارهای یاد شده را اغلب افراد جامعه رعایت می کنند و برخی از آنها را بعضی گروه ها یا افراد در عمل رعایت نمی کنند.
بخشی از فرهنگ که مردم یک جامعه از آن جانبداری می کنند و رعایت آن را لازم می دانند امّا در عمل ممکن است آن را نادیده بگیرند فرهنگ آرمانی می نامند.
فرهنگ واقعی آن بخش از فرهنگ است که مردم به آن عمل می کنند.
بخشي از فرهنگ واقعی می تواند در حوزه فرهنگ آرمانی باشد. یعنی مردم مطابق باارزشها و هنجارهايي عمل مي كنند که رعایت آنها را لازم و مهم می دانند.
بخشی ديگر میتواند از مواردي باشد که در سطح آرمانها رعایت آن را لازم نمی دانند.

اسلاید نمونه درس فرهنگ2

اسلاید نمونه درس فرهنگ2

اسلاید نمونه درس فرهنگ 2 جامعه شناسی سوم انسانی

اسلاید نمونه درس فرهنگ 2 جامعه شناسی سوم انسانی

این پاورپوینت در 29 اسلاید بصورت عالی و منظم تنظیم شده است.که شامل صفحه اول و معرفی ،اسلایدهای متن کتاب با افکت وطراحی عالی بصورت کاملا تایپ شده و بدون هیچ گونه کم و کسری ،اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل 1مگابایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط