پاورپوینت درس سوم جامعه شناسی سوم انسانی

پاورپوینت درس سوم جامعه شناسی سوم انسانی

درس سوم
فرهنگ 1
مفهوم فرهنگ
ما با دو واژهء جامعه و فرهنگ آشنا هستیم و این دو واژه را در بسیاری موارد «باهم » به کار می بریم. به نظر شما بين این دو واژه چه تفاوت معنايي وجود دارد؟ و چه نسبتی با هم دارند؟
هنگامی که در مسافرت به شهر جدیدی وارد می شوید افرادی را می بینید که با یکدیگر زندگی می کنند. اگر مدتی در آن جا بمانيد و با آنها زندگی کنید، به تدریج با شیوۀ زندگی و نحوۀ ارتباطات آنها آشنا می شوید. آنچه در نخستین برخورد مشاهده می کنید، جامعه است و آنچه به تدریج از شیوه و نوع زندگی آنها فرا می گیرید، فرهنگ است.
جامعه به گروهی از انسانها اطلاق می شود که سالیان متمادی با یکدیگر زندگی می کنند.
فرهنگ شیوۀ زندگی گروهی از انسانهاست که با یکدیگر زندگی می کنند. براي مثال نوع خوراكي ها، پوشش ها، گويش ها، آداب و رسوم عروسي و عزاداري، شيوه هاي گذران اوقات فراغت، آداب معاشرت، شيوه هاي ياددهي – يادگيري، باورها و ارزشهاي اخلاقي، نگرش به عالم و آدم و … از مصاديق فرهنگ به شمار مي آيند.

نخل گردانی/یزد
فرهنگ و جامعه جدا از یکدیگر نمی توانند باشند.جامعه، بدون فرهنگ وجود ندارد و فرهنگ نیز بدون جامعه پديد نمي آيد. جامعه و فرهنگ را به جسم و جان یک موجود زنده میت وان تشبیه کرد. جامعه در حکم جسم و کالبد و فرهنگ در حکم جان و روح است.

اسلاید معرفی درس سوم تاریخ معاصر ایران

اسلاید معرفی درس سوم تاریخ معاصر ایران

اسلاید نمونه درس سوم تاریخ معاص ایران

اسلاید نمونه درس سوم تاریخ معاص ایران

این پاورپوینت در 26 اسلاید بصورت عالی و منظم تنظیم شده است.که شامل صفحه اول و معرفی ،اسلایدهای متن کتاب با افکت وطراحی عالی بصورت کاملا تایپ شده و بدون هیچ گونه کم و کسری ،اسلاید تشکر و پایانی می باشد. حجم فایل 950کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط