پاورپوینت عشایر اردبیل

پاورپوینت عشایر اردبیل

عشایر اردبیل
عشاير ایران که معيشت و آداب و رسوم خاص خود را دارند در ايران يكی از جذاب ترين شيوه های زندگی اجتماعی به شمار می آيند. استان اردبیل از ايل ها و عشاير متعددی برخوردار است كه مهم ترين و منسجم ترين آن ها ايل های شاهسون و ارسباران هستند كه درمناطق گوناگون استان پراكنده شده اند.
ايل شاهسون ازمهم ترين و معروف ترين ايل های استان های اردبیل و آذربايجان شرقی به شمار می رود كه دارای پيشينه تاريخی زيادی بوده و از ويژگی های خاص اجتماعي- فرهنگی برخوردار است. اعضای این ایل دام دار هستند و از مراتع سرسبز كوه های خطه اردبیل استفاده می كنند. عشاير ارسباران نيز در نواحی كوهستانی به سر می برند و قلمرو عمده آن ها بخش باختری دشت مغان است. عشاير خلخال در نواحی كوهستانی و جنگلی شهرستان خلخال زندگی می كنند.
سيماي جامعه عشايري استان اردبيل
جامعه عشايري يادگاراني از تاريخ درخشان و پرافتخار اين سرزمين كهن سال با قدمتي نزديك به 12000 سال تاريخي مي باشند . اين مردمان صادق و سلحشور و كم ادعا كهن ترين ارزش هاي اسلامي و بومي را ميراث دارند و حافظان اصيل سرزمين ايران و سرحدات كشور هستند .

این پاورپوینت در 44 اسلاید تنظیم شده است که شامل صفحه اول و معرفی ، اسلاید فهرست مطالب با امکان لینک  به سایر صفحات ، متن تحقیق بصورت کامل و با افکت وطراحی و رنگ بندی عالی همرا با عکس های مرتبط، اسلاید تشکر و پایانی حجم فایل 622 کیلو بایت

این پاورپوینت را با اضافه کردن خودارزیابی ، دانش زبانی ،فعالیت های نوشتاری و گفت گو وروان خوانی و شعر خوانی برای ادبیات بومی مورد استفاده قرار دهید

 

نمونه اسلایدها

اسلاید معرفیmoarefy ahsyer

اسلاید معرفیmoarefy ahsyer

fehrest ahasyer

ادبیات بومی سمنان

ادبیات بومی تهران

ادبیات بومی اردبیل

ادبیات بومی اصفهان

ادبیات بومی کردستان

ادبیات بومی همدان

پاورپوینت درس15فارسی درس ازاد پایه هشتم


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط