پاورپوینت درس10جغرافیای دوم دبیرستان

پاورپوینت درس10جغرافیای دوم دبیرستان

فصل6
درس دهم: مخاطرات طبیعی
برای مطالعه
18 مهر روز جهانی
کاهش بلایای طبیعی
بامداد روز جمعه وقوع یک زمین لرزهٔ عظیم موجب بروز فاجعه ای ملی در کشور شد؛ اما این اتفاق از مدت ها قبل شروع به شکل گیری کرده بود.آزاد شدن انرژی از گسلی که برای چند سده خاموش مانده بود، عامل پدیدآمدن این لرزه عظیم بود، این گسل به دلیل حرکت دو صفحهٔ عربستان )که در حال حرکت به سمت شمال است( و صفحهٔ اوراسیا )که در حال حرکت به سمت جنوب است( شکل گرفته و فعال شده بود. این صفحات با سرعت 3 سانتی متر در سال حرکت می کنند و این گسل خاموش را شکل داده اند؛ گسلی که تا ترکمنستان ادامه دارد.
ساعت 5 و 26 دقیقه و 52 ثانیه بامداد روز جمعه امواج لرزه ای که در عمق 10 کیلومتری سطح زمین رخ داد، باعث وقوع زلزله ای با قدرت 6/5درجه در مقیاس ریشتر در شهر بم شد. اگرچه دو بار پیش از این نیز در سال های 1981 در فاصله ای حدود 100 کیلومتری این منطقه زلزله هایی با قدرت 6/6و 7/3ریشتر رخ داده بود، اما این زلزله بزرگ ترین زلزله ثبت شده در این ناحیه است، پس از پایان زلزله اصلی، پس لرزه بزرگی از آن با قدرت 5/4ریشتر به وقوع پیوست. کانون این پس لرزه نیز تقریباً در همان نقطه قبلی و در همان عمق وجود داشت.

این پاورپوینت در 36اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلاید های متن با افکت ،طراحی ، و رنگ بندی عالی به صورت کاملا تایپ شده(حتی جداول درون کتاب) و بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای، اسلاید تشکر و پایانی .حجم فایل2.91 مگابایت

aval jeography 2 darse10اسلاید معرفی

aval jeography 2 darse10اسلاید معرفی

nemoneh jeography 2 darse10


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط