تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع:

ارتقا سلامت اداری

تهیه و تنظیم:

نام دبیر:

نمونه عکس تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

این تحقیق در 19 صفحه بصورت فایل ورد و pdf توسط سایت کلاس درسی بصورت منظم و عالی تهیه و تنظیم شده است و دارای صفحه اول،معرفی،فهرست مطالب با صفحه بندی مجزا، متن تحقیق ، میباشد.

فهرست مطالب
عوامل موثر در ارتقای سلامت اداری 2
ضرورت تحقیق: 2
1- تعاریف فساد اداری 2
1-4- تعریف فساد اداری از دیدگاه قرآن 2
– شاخص های سلامت نظام اداری و نظام اداری سالم و عوامل تهدید کننده و تسهیل کننده سلامت نظام اداری 3
الف – 1- ویژگی های سازمان ونظام اداری سالم 3
الف-2- عوامل تهدیدكننده سلامت نظام اداری 4
الف-3 -عوامل تسهیل كننده سلامت نظام اداری 5
الف-3-1- قوانین و مقررات شامل : 5
الف-3-2- نیروی انسانی شامل: 5
الف-3-3- رسالت ها و مأموریت های سازمانی شامل: 6
الف-3-4- ساختار سازمانی شامل: 6
الف-3-5- سیستم ها و روش ها شامل: 8
الف-3-6- عوامل فرهنگی و اجتماعی 8
الف-3-7- عوامل سیاسی 8
الف-3-8- عوامل اقتصادی 9
ب – شیوه های افزایش سلامت در نظام اداری (مشارکتهای مردمی، پاسخگویی…
ب-1- مشاركت های مردمی : 9
ب-2- پاسخگویی و شفافیت 10
ب-3- ترویج فرهنگ خودكنترلی: 11
ب- 4- افزایش آگاهی های مردمی و ترویج اخلاق درسازمانها 12
نقش مدیریت عالی دستگاهها در کاهش تخلفات داری و افزایش سلامت در نظام اداری 13
خطوط اساسی وضعیت ناسالم نظام اداری در ایران 15
استراتژی های پیشنهادی برای ارتقاء سلامت نظام اداری 17
نتیجه گیری 19

قسمتی از تحقیق

نمونه عکس تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

 

نمونه عکس تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

عوامل موثر در ارتقای سلامت اداری

ضرورت تحقیق:

از آنجائیكه انسان به منزله سرمایه و نه هزینه كه بیشترین عایدی و سود سازمانی از آن بدست می آید از طریق تامین مناسب و مدیریت اثربخش عملكرد و ارتقا سطح سلامت ادامه تحقق می یابد، لذا شناخت عوامل موثر در بروز مفسده های اداری و در نقطه¬ی مقابل ایجاد زمینه های لازم برای بروز مستمر خلاقیت ها و توانمندی ها، پذیرش تغییر و خودتحولی، ایجاد هویت تعلق خاطر سازمانی،

انطباق و تلفیق ارزش های سازمانی و فردی ضرورتی انكارناپذیر است. – تعاریف فساد اداری
1-1- تعریف حقوقی (قانونی) : فساد اداری استفاده غیر قانونی از اختیارات اداری/ دولتی برای نفع شخصی
1-2- تعریف بر مبنای افکار عمومی جامعه: اقدامی (در چهارچوب فعالیتهای اداری/ دولتی) که از دید عموم مردم غیر اخلاقی و مذموم یا مضر باشد. در این تعریف فساد اداری به سه حالت : سیاه، خاکستری و سفید تقسیم می شود .

عوامل تهدیدكننده سلامت نظام اداری، در 4 گروه زیرطبقه بندی می شود:

الف- 2- 1- عوارض مشهود (نشانه ها) كه عبارتند از: احساس بی تفاوتی، عدم تعلق سازمانی و احساس بدبینی به اهداف، بی توجهی به عامل زمان، تظاهرو ریا، ترس و فقدان اعتماد به نفس در ارائه نظرات، عدم تناسب شغل و شاغل، پائین بودن حقوق و دریافتی كاركنان،بی توجهی به توسعه منابع انسانی، تقدیرگرایی و اعتقاد به شانس، عدم توجه به بهره وری،بالا بودن هزینه ها، تورم نیروی انسانی، بوروكراسی منفی به مفهوم كاغذ بازی، بیكاری پنهان، گردش غیرمعمول نیروی انسانی، فساد اداری، عدم توجه به شایستگی های نیروی انسانی.

تحقیق در مورد ارتقا سلامت اداری

ب-2- پاسخگویی و شفافیت

پاسخگویی، شفافیت و یكپارچگی سه مفهوم مرتبط به هم می باشند كه روابط میان كنشی دارند. دراین مبحث، مفاهیم فوق از چند جنبه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد:
• از جنبه قوانین و مقررات و لزوم شفاف سازی آن
• ازجنبه تداخل و دوباره كاری كه باعث عدم شفافیت و پاسخگویی می شود.

ب- 4- افزایش آگاهی های مردمی و ترویج اخلاق درسازمانها

توسعه منابع انسانی به عنوان پیش نیاز هر نوع تغییر و تحول درسازمان ها بشمار می رود. نظام اداری
براساس مطالعات انجام شده و تجربیات حاصل از اقدامات مربوط به سالم سازی نظام اداری و شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه استراتژی های زیربرای ارتقاء سلامت درنظام اداری پیشنهاد می شود .

 

تحقیق آثار اجتماعی حجاب

تحقیق دربارۀ ادله اثبات ولایت فقیه

انسان های بدون اثر انگشت

پاورپوینت ابادان

قیمت محصول : 76,500 ریال
تضمین رضایت شما
بعد ازخرید موفق لینک دانلود بلافاصله به شما نمایش داده می شود. و همچنین یک ایمیل حاوی لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می شود.در صورت هر گونه مشکل با پشتیبانی در تماس (09352817947)باشید.

دیدگاه کاربران ...