پاورپوینت نفت سفید

پاورپوینت نفت سفید

موارد کاربرد نفت سفید
نام ماده: نفت سفيد(Kerosene)
نام تجاری: نفت سفيد(Kerosene)
تاریخچه:
در جنوب شرقی آسیا، بریتانیا و آفریقای جنوبی به این ماده پارافین گفته می‌شود؛ نفت چراغ، هیدروکربنی قابل اشتعال بصورت مایع است. واژه کروسن که در انگلیسی بجای نفت چراغ بکار می‌رود، از واژه یونانی کروس (به معنای موم) گرفته شده و برای نخستین بار به عنوان یک نشان بازرگانی توسط آبراهام گنسر بکار رفته است.
قدیمی‌ترین متنی که روش استحصال نفت سفید از نفت خام را توضیح داده، نوشته محمد ذکریای رازی دانشمند ایرانی است. وی که بیشتر عمرش را در بغداد به عنوان شیمیدان و پزشک می‌گذراند در «کتاب الاسرار» دو روش را برای تولید نفت سفید توضیح داده آست. نفت سفید در آن زمان در چراغ‌های نفتی معروف به «نفاطه» برای تولید گرما و روشنایی استفاده می‌شد.
تعریف نفت سفید و مشخصات ظاهری
 نفت سفيد يا نفت چراغ كه در ايران به طور معمول نفت مي‌نامند، مايعي بيرنگ و كمي سنگين تر از بنزين است كه بوي مخصوص آن پس از تبخيرشدن از بين مي‌رود.چگالي نفت در حدود 780/. است كه افزايش چگالي آن معرف وجود درصد بيشتري از هيدروكربورهاي نفتني ومعطره است و كيفيت آن بستگي به نوع اجزاء تشكيل دهنده آن و حدود نقطه جوش آن دارد. اين سوخت از فرآورده هاي ميان تقطير پالايشگاه مي باشد كه از هيدروكربورهاي متوسط ( C10 – C16 ) تشكيل گرديده و دامنه تقطيري از 275 – 150 درجه سلسيوس را در بر مي گيرد.

این پاورپوینت در 30 اسلاید تنظیم شده است ،که شامل صفحه اول و معرفی ،اسلایدهای متن تحقیق با افکت وطراحی عالی که در زیر نمونه اسلایدها را مشاهده می فرمایید ،اسلاید فهرست مطالب با امکان لینک به سایر صفحات ،اسلاید تشکر و پایانی می باشد.

حجم:661 کیلو بایت

اسلاید معرفیaval naft sefid

اسلاید معرفیaval naft sefid

fehrest matalebl naft sefid


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط