پاورپوینت درس21مطالعات اجتماعی ششم

پاورپوینت درس21مطالعات اجتماعی ششم

فصل یازدهم11
ایستادگی در برابر بیگانگان
زمان، تداوم و تغییر
حوزه های موضوعی:
مکان و فضا
فرهنگ و هویّت
تابلوی نقاّشی از جنگ ایران و روس در عهد فتحعلی شاه قاجار
این بار ماشین زمان شما را حدود صد سال به عقب برده است. شما در ایران هستید. مردم را پریشان و اندوهگین می بینید. با آ نها گفتگو می کنید. ازسفرهای شاه و شاهزادگان به اروپا، رفت و آمد بیگانگان در دربار و دخالت آن ها در امور کشور مطالبی می شنوید و می فهمید که نظامیان روسیه شمال ایران را اشغال کرده اند و انگلیس ها از جنوب هجوم آورده اند. گروهی از مردم فداکاردر حال مبارزه و جنگ با آ نها هستند. فقر و بدبختی همه جا را گرفته… از خودم یپرسید چرا بیگانگان به این کشور هجوم آورد ه اند؟ آ نها چه می خواهند؟
چرا مردم در چنین وضعیتی زندگی می کنند؟ چه کسانی به استعمارگران اجازه میدهند تا در کشور دخالت کنند؟
موضوع این فصل استعمار و ایستادگی در برابر بیگانگان است. امید است شما با آموختن مطالب این فصل و انجام فعاّلیت های آن بتوانید پاسخ پرسش های خودتان را پیدا کنید.
درس 21
استعمار چیست؟
استعمارگر کیست؟
استعمار یعنی چه؟
بچّه ها، برای اینکه با این موضوع آشنا شویم، بیایید قدری به عقب برگردیم…
در در س های گذشته خواندید در دوره ای که مسلمانان در عصر شکوفایی علم و فرهنگ زندگی می کردند، اروپاییان درعصر تاریکی به سر می بردند. به تدریج تغییر و تحولاتی در اروپا به وجود آمد و اروپاییان قدرتمند شدند. راستی چه عواملی موجب قدرتمندی آن ها شد؟
تغییر و تحول در اروپا

این پاورپوینت در18 اسلاید تنظیم شده است که شامل صفحه اول و معرفی اسلایدهای متن کتاب با افکت و طراحی عالی بدن هیچ گونه کسر و اضافه ای بصورت کاملاً تایپ شده ،دارای اسلاید تشکر از معلم و پایانی. حجم فایل 1 مگابایت

nemoneh darse21 motaleaat sheshom

aval darse21 motaleaat sheshomاسلاید معرفی

aval darse21 motaleaat sheshomاسلاید معرفی


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط